شناسهٔ خبر: 67265393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دادستان مرکز استان کرمان:

۱۱ نفر از متهمان پرونده حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در بازداشت هستند

دادستان مرکز استان کرمان: دادستان مرکز استان کرمان با اشاره به پیگیری ویژه پرونده حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از سوی دادستان کل کشور گفت: این پرونده مراحل پایانی را در دادسرا طی می‌کند و هم اکنون نیز ۱۱ نفر از متهمان در بازداشت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مهدی بخشی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر، شهدای خدمت و شهدای عرصه مقاومت و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری بیان کرد: فلسفه تشکیل چنین جلساتی این است که اعتقاد داریم رسانه‌ها می‌توانند به اصل حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگویی در جامعه کمک کنند. 

وی به تعیین ٢١ اولویت برای دادستانی در سال ١۴٠٣ اشاره و عنوان کرد: رسیدگی به پرونده‌های مسن و پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش اطاله دادرسی، رصد سارقان سابقه‌دار، برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، پیگیری حقوق عامه، اقتصاد مقاومتی، رصد تیم‌های تروریستی با همکاری مراجع امنیتی، پیگیری امنیت کویر، پیگیری افزایش پایش تصویری استان، پیگیری اصلاح قانون در برخورد با اتباع غیرمجاز، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ملاقات مردمی و دستگیری متهمین متواری در پرونده‌های مهم از جمله این موارد است. 

بخشی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ١۵ پرونده در کمیته امنیت روانی دادسرا و رصد فضای مجازی تشکیل شده و با مروجین اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی، انتشاردهندگان مطالب خلاف واقع و خلاف منافع کشور و هم آوا با جریانات هدایت شده معاندین در استان برخورد شده است.

دادستان مرکز استان کرمان با اشاره به پیگیری ویژه پرونده حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از سوی دادستان کل کشور در سفر به یکی از کشور‌ها اظهار کرد: این پرونده مراحل پایانی را در دادسرا طی می‌کند و هم اکنون نیز ۱۱ نفر از متهمان در بازداشت هستند.

بخشی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات نیرو‌های امنیتی و فراجا جهت مقابله با تروریست و پیشگیری از ورود گروهک‌ها و معاندین به کشور عنوان کرد: امنیت کشور مرهون زحمات شبانه‌روزی و جهادی این نیرو‌ها است.

وی یادآور شد‌: در سال ١۴٠١ تعداد خرده‌فروشان دستگیر شده مواد مخدر ۵ هزار و ۵١٨ نفر بودند که در سال ١۴٠٢ به ٧هزار و ٧۶۶ نفر افزایش پیدا کرد که حاکی از رشد ۴١ درصدی برخورد با این افراد است.

 دادستان مرکز استان کرمان با اشاره به افزایش ٢٠ درصدی تعداد خرده فروشان دستگیر شده در سه ماهه ابتدای سال ١۴٠٣ نسبت به مشابه سال گذشته بیان کرد: در کنار برخورد‌های سلبی، باید کار‌های ایجابی هم توسط اصحاب رسانه و سایر نهاد‌های فرهنگ ساز صورت پذیرند.

وی تأکید کرد: بر اینکه در اصولی که ما بر حفظ آن پایبند هستیم و سوگند خورده‌ایم که از آن‌ها محافظت کنیم با کسی تعارف نداریم و اگر ترک فعل یا سهل انگاری در استان در خصوص حفظ ارزش‌ها از مسئولی به ما گزارش کنند در دستگاه قضایی به صورت قاطع با آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما