شناسهٔ خبر: 67265340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای شهر: ۱۱ قانون مانع احیای باغ‌راه‌های سمنان است

سمنان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به ساماندهی چندین باغ‌راه تاریخی این شهر در طول سال‌ها به همت شهرداری و کاهش وسعت باغ‌های این شهر در اثر خشکسالی‌، گفت: ۱۱ قانون مانع از احیای باغ‌راه‌های این شهر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی خراسانیان روز چهارشنبه در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان(ایرنا) با موضوع افزود: باغ راه‌ها خارج از محدوده شهری است و فعالیت شهرداری ها در این زمینه قانونی نیست.

وی با بیان اینکه باغ‌ها و باغ‌راه‌ها ظرفیتی ارزشمند در شهر سمنان محسوب می شود، بیان کرد: مقرر شده برای احیای باغ راه‌های این شهر، مشاور گرفته شود، اما اجرای طرح‌ها در گرو اصلاح قانون است.

به گزارش ایرنا، سمنان در گذشته شهری میان‌باغ‌ها بوده است و به همین دلیل کوچه باغ‌های تاریخی متعددی دارد. بازآفرینی این باغ‌راه‌ها در سال‌های اخیر، فضای مطلوب و دلنشینی برای تفرج و گشت و گذار اهالی و گردشگران دوستدار این شهر تاریخی فراهم کرده بود، اما اکنون احیای باغ‌راه‌ها متوقف شده و بر اساس آنچه که شورای شهر اعلام کرده، قانون سد راه اجرای این طرح ارزشمند است.

احیای باغ‌راه‌ها با ایجاد فضایی شاد نقشی مهم در نشاط آفرینی دارد و با توجه به گر و خشک بودن اقلیم سمنان، باغ‌راه‌ها فضایی مناسب برای گذران واقات فراغت خانواده‌ها و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق بشمار می رود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) توجه ویژه ای به موضوع باغ راه ها داشته که فیلم باغ راه نی کیژه سمنان ، فیلم تفرج در باغ راه اِنجیلا سمنان ، گزارش تصویری باغ‌راه تاریخی «میان محله» ، باغ‌راه پاییزی «میان‌جوب» و پائیز کوچه باغ تاریخی «نی کیژه» سمنان در تارنمای این رسانه تماشایی است.

۱۱ قانون مانع احیای باغ‌راه‌های سمنان است

سهم ۳۰درصدی شهرداری سمنان از جرایم رانندگی که پرداخت نمی‌شود

رییس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: طبق ماده ۲۳ قانون راهنمایی و رانندگی باید ۳۰ درصد جرایم به شهرداری برای رفع نقاط حادثه‌خیز پرداخت شود، اما هیچ وقت این پرداختی به شهرداری محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری به عنوان تسریع‌کننده در اجرای طرح‌های شهری همراهی می‌کند، اما نباید برخی افراد و دستگاه‌ها اینطور بپندارند که تمامی امور بر عهده شهرداری است. هماهنگی، انسجام و همراهی بخش‌های مختلف برای اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه شهری ضروری است و انتظار می‌رود این موضوع مدنظر بخش‌های مختلف قرار بگیرد.

نیاز چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی طرح‌های عمرانی

خراسانیان بیان کرد: اجرای طرح‌های اولویت دار عمرانی با اعتبار مورد نیاز چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این شهر برنامه‌ریزی شد که تکمیل بلوار فدک، پل روستای خیرآباد، جاده روستای حسن آباد از جمله طرح‌هاست.

۱۱ قانون مانع احیای باغ‌راه‌های سمنان است

تعهد مدیریت شهری ساخت گرمخانه برای شهروندان است نه معتادان متجاهر

رییس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به اینکه ساخت گرمخانه از وظایف شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و شهروندان است، ادامه داد: ساخت گرمخانه و ایجاد فضایی برای نگهدای معتادان متجاهر از وظایف شهرداری نیست و دستگاه‌های متولی باید عهده‌دار وظایف خود باشند.

خراسانیان با بیان اینکه برای خرید زمین و ساخت گرمخانه در جاده سیلو با اداره‌کل راه و شهرسازی استان رایزنی‌هایی انجام شد، افزود: اگر گرمخانه طبق کارکرد واقعی خود باشد، مکان‌یابی احداث گرمخانه مناسب نیست، اما اگر قرار باشد محل نگهداری معتادان متجاهر باشد، باید مسایل شهری را نیز در نظر قرار داد.

وی اظهار کرد: طبق قانون، شهرداری‌ها موظف به حمایت از معتادان بهبودیافته است که اکنون شهرداری به این وظیفه خود با حمایت از سازمان‌های مردم نهاد حامی معتادان بهبودیافته عمل می‌کند.

تحقق ۱۵ درصدی بودجه شهرداری سمنان

خراسانیان گفت: بودجه مصوب شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۱۶ هزار و ۱۱۰ ریال است که ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد در فصل بهار محقق شد که ۲۰ میلیارد ریال بیشتر از پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌هاست.

رییس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه ۸۵۰ میلیارد ریال از بودجه محقق شهرداری سمنان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها ۱۵ درصد اعتبار مصوب سال ۱۴۰۳ در فصل بهار محقق شد.

شهر سمنان با بیش از ۲۰۰ هزار نفر سه منطقه مدیریت شهری دارد.

نظر شما