شناسهٔ خبر: 67265298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید برای فرودگاه‌های کشور در نظر گرفته شد

آبادان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۰ همت برای فرودگاه‌های کشور در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

علی عبدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از فرودگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: منابع درآمدی هوانوردی قابل اطمینان نیست به همین دلیل با عزم جدی باید به سمت جذب درآمدهای غیرهوانوردی گام برداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال توسط رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شد، مشارکت بخش خصوصی در فرودگاه‌ها هدفی مهم در تحقق شعار سال است و تا پایان سال‌جاری قراردادهای مناسب بین فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: امروز اطلس جامعه سرمایه گذاری در فرودگاه های کشور است که در این راستا ۲۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۴۰ همت در فرودگاه‌های کشور در نظر گرفته شد که به دلیل بازده اقتصادی مناسب می‌توانند در سرمایه گذاری و اقتصادی فرصت مناسبی باشند.

وی ادامه داد: با مشوق‌ها و بسته‌های سرمایه گذاری، می توان امنیت اصل سرمایه و سرمایه گذاری را به نحوی تضمین کنیم که به جای خروج سرمایه، از درون کشور و در دل فرودگاه‌ها با بازدهی مناسب صورت گیرد.

عبدی بیان کرد: با توجه به اینکه اتاق‌های بازرگانی می‌توانند پل سرمایه‌گذاران در کشور باشند فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه گذاری را ارتقا خواهیم داد تا در سال جاری اتفاقات خوبی در جذب سرمایه رخ دهد.

وی اظهار کرد: با حفظ بعضی از مقررات و قوانین کشور در پایه اصل ۴۴ می‌توان فرودگاه‌ها را به سمت واگذاری بخش‌های غیر حاکمیتی و با رعایت قوانین و مقررات هدایت کرد که مشارکت مردم و بخش خصوصی در راه‌اندازی و اداره فرودگاه‌ها موثر است.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: افزایش پروازها در حوزه وظایف شرکت فرودگاه‌ها نیست و صاحبان ارلاین‌ها با خرید هواپیماهای جدید، زمینه ارتقای عبور و مرور و پذیرش مسافر را فراهم می‌کنند؛ ما وظیفه داریم زیرساخت فرودگاهی را به نحوی توسعه دهیم که بخش خصوصی امکان پذیرش مسافر را میسر کند.

عبدی گفت: زیرساخت‌های فرودگاهی در ایران مازاد بر میزان ظرفیت ناوگان هواپیمایی کشور است و اگر در حد قابل توجه‌ی به ناوگان هواپیمایی ما اضافه شود زیرساخت‌های فرودگاهی کشور جوابگو است.

وی تنها کاستی افزایش قیمت بلیط را تقاضای پرواز و خرید بلیط مازاد بر عرضه آن در کشور عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: زیرساخت‌ها در فرودگاه آبادان مناسب و افزایش قیمت بلیط در این شهر به دلیل کمبود عرضه است.

نظر شما