شناسهٔ خبر: 67265201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتشار فراخوان هفدهمین سوگواره عاشورایی چهارمحال و بختیاری

فراخوان هفدهمین سوگواره عاشورایی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، فراخوان هفدهمین دوره سوگواره عاشورایی استان را با عنوان جایزه هنر و ادبیات آیینی و بزرگداشت سید عبدالباقی صولت دهکردی منتشر کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این سوگواره عاشورایی با هدف پرداختن به فرهنگ غنی عاشورایی و بیان آموزه‌ها و کارکرد‌های معنوی این نهضت اسلامی از زبان هنر در نظر گرفته شده است.
پیام احمدی افزود: تمامی گروه‌های عضو کانون تعزیه چهارمحال و بختیاری که در ۲ سال اخیر، مجوز اجرا از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دریافت کرده‌اند، می‌توانند در مرحله نخست فراخوان شرکت کنند.
وی گفت: سرپرستان گروه‌های متقاضی شرکت در فراخوان سوگواره باید فهرست کامل اعضای گروه را به همراه ۲۰ دقیقه از اجرای تعزیه آن گروه تا پایان وقت مقرر به دبیرخانه سوگواره تحویل دهند، تمامی افراد گروه تعزیه‌خوان باید بومی استان چهارمحال و بختیاری باشند،حداکثر زمان برای ارسال فیلم منتخب گروه تعزیه‌خوان به دبیرخانه ۲۰ دقیقه است که باید بدون اعمال افکت و تدوین خاص به دبیرخانه تحویل داده شود.
هر گروه تعزیه‌خوان مجاز است تنها یک فیلم ۲۰ دقیقه‌ای از اجرای خود را به دبیرخانه تحویل دهد.
فیلم اجرای تعزیه باید مربوط به اجرا‌های ۲ سال گذشته گروه تعزیه‌خوان باشد که لازم است زمان و مکان اجرای آن در نامه اعلام آمادگی گروه به دبیرخانه قید شود.
فیلم اجرای تعزیه نباید محدود به تک‌خوانی باشد و لازم است بخش در نظر گرفته شده، جمعی از تعزیه‌خوانان را پوشش دهد.

نظر شما