شناسهٔ خبر: 67265193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری ۱۵ برنامه آموزشی ترویجی در بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر برگزاری ۱۵ برنامه آموزشی در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری اظهار کرد: بمناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و با هدف جهش تولید و افزایش ارتقای دانش فنی بهره برداران ۱۵ دوره آموزشی ترویجی بخش کشاورزی در روستا‌های تحت پوشش مراکز ۵ گانه جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر برگزار شد.

وی افزود: از این تعداد برنامه‌های اموزشی برگزار شده ۵ مورد در راستای اجرای کاروان ترویجی با هدف افزایش بهره وری، کاهش ضایعات، امنیت غذایی، پایداری تولید و منابع، افزایش پتانسیل عملکرد کمی و کیفی و جهش تولید با مشارکت مردمی در قالب موضوعات ICM برنج و کنترل مگس میوه مدیترانه‌ای بود که بصورت برخط از شبکه برکت پخش شد.

قنبری تصریح کرد: مابقی برنامه اموزشی در محل سایت الگویی و مزارع نمایشی الگویی با موضوعات بیمه محصولات، مدیریت بحران اب، اصول بهزارعی برنج، سامانه‌های نوین ابیاری، دام، خشکه کاری برنج و ... با حضور محققین، کارشناسان ستادی، مراکز و بهره برداران اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مخاطبان اصلی جهش تولید مد نظر مقام معظم رهبری، کشاورزی است، تصریح کرد: بخش کشاورزی بیشترین خوداتکایی و بهره‌وری و کمترین میزان وابستگی به خارج از کشور را دارد و اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم باید رویکرد علمی را در بخش کشاورزی دنبال کنیم.

نظر شما