شناسهٔ خبر: 67265030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نیویورک تایمز: اسکله آمریکایی در غزه نتوانست به اهداف خود دست یابد و ممکن است به زودی برچیده شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» تأیید کرد که اسکله شناور آمریکایی که این کشور مدعی ساخت آن برای اهداف بشردوستانه با ارسال کمک به نوار غزه است، در انجام ماموریت خود ناکام است و این نشان می‌دهد که این اسکله ممکن است به زودی برچیده شود.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه المیادین نوشت: «این روزنامه گزارش داد که سازمان‌های امدادی بر این باورند که اسکله موقت، که هزینه آن 230 میلیون دلار است و توسط ارتش ایالات متحده در مدت کوتاهی ساخته شده است، ممکن است چند هفته زودتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می‌شد، به عملیات خود پایان دهد«.

این روزنامه گزارش داد که این اسکله از زمانی که به خط ساحلی نوار غزه متصل شده بود تنها 10 روز در خدمت بوده است (ساخت آن در 26 آوریل پس از دستور بایدن برای انجام آن در ماه مارس آغاز شد) و پس از آن که توسط امواج خشن از بین رفت، مدت زمانی بسیاری صرف تعمیر آن شده است.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که این پروژه از زمانی که کامیون‌های مملو از کمک از 17 ماه می از طریق آن به سمت ساحل حرکت کردند تاکنون بسیاری از ساکنان نوار غزه از گرسنگی شدید رنج می‌برند و این نشان دهنده آن است که این پروژه در اجرای ماموریت‌های خود با مشکلاتی روبرو بوده است.

“شکست در دستیابی به اهداف متوسط”

در حالی که این روزنامه اشاره کرد که اسکله صرفاً یک اقدام موقتی است که توسط دولت ایالات متحده اجرا شده است، “در حالی که آمریکا می‌توانست بر اسرائیل فشار آورد تا اجازه دهد مواد غذایی و سایر تجهیزات از طریق گذرگاه‌های زمینی وارد نوار شود که این می‌توانست بسیار موثرتر باشد.

علاوه بر این، ارتش ایالات متحده جمعه گذشته اعلام کرد که اسکله را به طور موقت “به منظور محافظت از آسیب‌های ناشی از افزایش امواج دریا” منتقل می‌کند، اقدامی که این روزنامه آن را “آخرین ضربه به تلاش‌های امدادی” توصیف کرد و گفت که این فقط یک پوشش بشردوستانه برای حمایت آمریکا از اسرائیل بود».

در همین زمینه، یکی از بنیانگذاران موسسه اصلاح سیاست امنیتی آمریکا، استیون سملر، تأیید کرد که پلتفرم آمریکایی حداقل برای فلسطینی‌ها کار نمی‌کند.

این فقط یک پوشش بشردوستانه برای حمایت آمریکا از اسرائیل بود

سملر در مقاله‌ای که در وب‌سایت «Responsible Statecraft» وابسته به مؤسسه آمریکایی کوئینسی نوشت، تأکید کرد که این اسکله «تنها در ارائه پوشش‌های بشردوستانه برای سیاست دولت آمریکا در حمایت از بمباران اسرائیل به غزه موفق بوده است».

شایان ذکر است که بخشی از اسکله نیروی دریایی آمریکا در غزه در 25 می فروریخت و امواج به سمت اشدود اشغالی رانده شد تا نیروی دریایی اسرائیل آن را بازگرداند و دوباره به ساحل متصل کند.

این خبر را در وبگاه المیادین ببینید

نظر شما