شناسهٔ خبر: 67264932 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل بانک مرکزی: بالا‌ترین نرخ رشد منطقه متعلق به ایران است

محمدرضا فرزین گفت: رمز ریال را در کشور اجرایی می‌کنیم که این پول نقد به صورت الکترونیکی است و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا نیاز‌های خُرد جامعه را تأمین می‌کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش ایبنا، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:  با توجه به متوسط نرخ رشد کشور در سال‌های گذشته و به ویژه سایر کشور‌ها در سال ۲۰۲۳ و براساس گزارش اخیری که بانک جهانی اعلام کرده، بالا‌ترین نرخ رشد متعلق به ایران با ۵ درصد است. این نرخ رشد خوبی با توجه به نرخ رشد کشور در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نرخ رشد سایر کشور‌ها نرخ رشد ایران در سال ۱۴۰۲ مطلوب بوده است. بر این اساس گزارش کامل نرخ رشد در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی در دسترس قرار گرفته است.

فرزین ادامه داد: کشور‌های همسایه و منطقه نرخ رشد پایین‌تری از ایران داشتند و با توجه به روند سال‌های گذشته نرخ رشد ۵ درصد یک نرخ شتابان و قابل قبولی است که امیدواریم همچنان درسال جاری ادامه داشته باشد.

وی به نرخ رشد تشکیل سرمایه در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ رشد تشکیل سرمایه همچنان نرخ رشد بسیار خوبی است. پارسال نرخ رشد تشکیل سرمایه معادل ۶.۷ درصد بود که امسال افزایش پیدا کرد و به ۷.۲ درصد رسیده است. نکته قابل توجه، نرخ بسیار خوب رشد تشکیل سرمایه در فصل چهارم است که برابر۱۴.۲ درصد بود.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه افزود: رمز ریال را در کشور اجرایی می‌کنیم که این پول نقد به صورت الکترونیکی است و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا نیاز‌های خُرد جامعه را تأمین می‌کند. این طرح منافع بلند مدت دارد. در مورد رمز ارز‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شده که مقررات به زودی ابلاغ می‌شود. همچنین سندی از سوی بانک مرکزی تهیه شده که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما