شناسهٔ خبر: 67264888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

موافقت دو معدن چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی انجام شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای شورای معادن این استان با واگذاری بهره‌برداری ۲ معدن به سرمایه‌گذار بخش خصوصی موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، فضل الله رحمتی در شورای معادن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: براساس نظریه کارشناسی حق بهره‌برداری معدن سنگ گچ در شهرستان لردگان به بهره‌بردار بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود:  دراین معدن یک هکتار وسعت محدوده موافقت شده برای برداشت سنگ گچ  است و سال‌های قبل در سطح ۱.۵ هکتار از این محدوده ترانشه‌برداری و کوه‌بُری شد که محدوده یک هکتاری کنونی برای قرارگیری در اختیاری متقاضی در همین فضا قرار دارد.

رحمتی ادامه داد: همچنین اعضای شورای معادن چهارمحال و بختیاری براساس نظر کارشناسی با واگذاری بهره‌برداری یک معدن سنگ‌لاشه در شهرستان فارسان به سرمایه‌گذار دارای واحد فراوری (سنگ‌شکن) موافقت کردند.

وی ادامه داد: با بررسی رفع انتزاع ۲ معدن سنگ‌لاشه در شهرستان‌های فارسان و بروجن موافقت برای رفع انتزاع معدن سنگ‌لاشه شهرستان فارسان با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن و مجهز به واحد فراوری (سنگ‌شکن) انجام شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۲ معدن سنگ‌لاشه در شهرستان‌های فارسان و بروجن ۲ ماه فرصت دارند تا برای تمدید پروانه بهره‌برداری اقدام کنند.

 ۱۱۷ معدن فعال در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در استان  ۱۶۳ معدن وجود دارد که از این تعداد ۱۱۷ معدن فعال و ۴۶ معدن غیرفعال است.

امیر ارسلان سیدین  افزود: در معادن استان ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج شد.

انتهای پیام/

نظر شما