شناسهٔ خبر: 67264880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌ فقیه در استان:

هنر فرش‌بافی استان زنجان نیازمند نوآوری است

مریم نوری مریم نوری

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هنر فرش‌بافی نیازمند نوآوری است، گفت: در اوایل خدمت در زنجان بیش از ۲۰ هزار نفر عضو تعاونی فرشبافان بودند که بعد معلوم شد جمعی خارج از این حوزه بودند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله علی خاتمی امروز (۳۰ خرداد ماه) در اختتامیه دومین جشنواره نوآوری و کارآفرینی فرش دستباف استان زنجان، با بیان اینکه باید فعالان واقعی در این حوزه را شناخت، اظهار کرد: هنر قالی‌بافی، هنری بی‌بدیل است و باید قدر این هنر را دانست.

وی با اشاره به اینکه فرش‌بافی نیاز به نوآوری دارد و نباید در جا زد، ادامه داد: در این حوزه باید به فکر اشتغال‌های کوچک بود که اصطلاح خوشه‌ای به آن اطلاق می‌شود.

خاتمی تامین مواد اولیه مناسب برای فرشبافان را ضروری دانست و افزود: این حوزه ظرفیت بالایی در اشتغال‌زایی دارد و از این توان باید بهره برد، البته از نظارت و بازاریابی نباید غفلت کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشور نیروی کارمندی در کشور وجود دارد، گفت: با استفاده از ظرفیت اشتغال‌زایی در هنرهایی مانند فرش‌بافی می‌توان بخشی از جامعه را مشغول به‌ کار کرد.

وی به فعالیت ۶۵۰۰ نفر فرشباف در زنجان اشاره کرد و افزود: سازماندهی این افراد و انتقال تجربه‌ها اهمیت دارد و انتظار ما این است که قشر هنرمند حوزه فرش‌بافی ساماندهی شوند.

در ادامه مراسم، رئیس اتحادیه فرش دستباف شهری زنجان گفت: حمایت‌ها پاسخگوی همه فعالان نخواهد بود و انتظار داریم به این حوزه توجه شود.

محمدحسن بیگدلی با بیان اینکه بیمه فعالان در حوزه فرش دستباف باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از درخواست‌های فعالان در حوزه فرش ارائه تسهیلات قزض‌الحسنه اشتغال‌زایی است که می‌تواند برخی موانع را برطرف کند.

وی به ضرورت توجه به کیفیت مواد اولیه اشاره کرد و افزود: تامین مواد اولیه مطلوب، یکی از نیازهای اصلی برای تولید فرش با کیفیت است و دولت در این رابطه می‌تواند کمک حال باشد.

بیگدلی با اشاره به ضرورت حضور فعالان در حوزه فرش در نمایشگاه‌های بین‌المللی، اضافه کرد: حضور در فضای نمایشگاهی می‌تواند باعث آشنایی با سلایق مختلف و در نتیجه، ورود به بازارهای جهانی شود.

انتهای پیام

نظر شما