شناسهٔ خبر: 67264848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول کمیته رسانه ستاد برگزاری میهمانی غدیر در شهرکرد تشریح کرد؛

استفاده از ظرفیت رسانه در برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد

شهرکرد-مسئول کمیته رسانه ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد گفت: تیزر و موشن‌های مختلفی جهت اطلاع‌رسانی درخصوص این میهمانی بزرگ تهیه شده و در رسانه‌های استان در حال انتشار است.

صاحب‌خبر -

سجاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به لطف الهی امسال نیز برای دومین سال پیاپی مقرر است میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد برگزار شود.

وی افزود: میهمانی خانوادگی غدیر و اجتماع بزرگ ولایی و شیعی از مردم استان چهارمحال و بختیاری در شب این عید بزرگ یعنی در تاریخ چهار تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ در بلوار آیت‌الله کاشانی حدفاصل میدان آیت‌الله دهکردی تا چهار راه فارابی برپا خواهد شد.

مسئول کمیته رسانه ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد با اشاره به برگزاری این میهمانی در سال گذشته، ادامه داد: اجتماعات بزرگی در این میهمانی شکل گرفت و موکب‌های متعدد اعم از خدماتی، فرهنگی، پذیرایی و… توسط اقشار مختلف مردم ایجاد شد، در حقیقت در این میهمانی مردم میزبان و برپاکننده اصلی بودند.

محمدی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد، عنوان کرد: با توجه به تجربه‌ای که از سال گذشته حاصل شده است امسال این حرکت بزرگ در شهرستان‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری گسترش پیدا کرده و امسال در لردگان، بن، بروجن و فارسان نیز جشن خیابانی غدیر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر سال گذشته در مرکز استان چهارمحال و بختیاری موجب شد امسال کل استان پای کار باشد و این اجتماع بزرگ و میهمانی غدیر به صورت خیابانی در بسیاری از نقاط استان توسط مردم در حال رقم خوردن است تا مردم این استان سراسر شیعه بار دیگر ثابت کنند همواره پای کار امیرالمومنین حضرت علی (ع) هستند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امسال نیز مردم این استان با برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر و سایر برنامه‌ها مانند جشن‌های خیابانی، محافل شادی و اجتماع مردمی ارادت خود به حضرت علی (ع) را به مردم جهان نشان خواهند داد.

محمدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، یادآور شد: ایشان در بیانات خود به این موضوع اشاره داشتند که حضور در اجتماعاتی مانند میهمانی خانوادگی غدیر بیانگر این موضوع است که مردم ایران دیندار، محب اهل بیت (ع) و محب امیرالمومنین (ع) هستند.

وی با بیان اینکه امسال نیز برگ زرین دیگری در تاریخ چهارمحال و بختیاری توسط مردم این استان و در شب عید بزرگ غدیر ثبت خواهد شد، افزود: مقرر است در بلوار کاشانی شهرکرد ۲۰۰ موکب خدماتی، پذیرایی، تبیینی، بازی کودکان، سرود و… ایجاد شود که تمامی این امور نیز توسط گروه‌های مردمی در حال انجام است.

مسئول کمیته رسانه ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد ادامه داد: جلسات این ستاد از ماه‌ها پیش آغاز و ۱۰ کارگروه مرتبط با برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد تشکیل شد و اقدامات لازم جهت برگزاری یک جشن بزرگ و خلق یک رویداد فرهنگی در حال انجام است.

محمدی عنوان کرد: کمیته رسانه ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد نیز هم راستا با سایر کمیته‌ها فعالیت خود را آغاز کرد و در حال ثبت، ضبط و اطلاع‌رسانی اقدامات سایر کمیته‌ها است همچنین تیزر و موشن‌های مختلفی جهت اطلاع‌رسانی تهیه شده است، نکته قابل توجه این است که بسیاری از گروه‌های فضای مجازی و رسانه‌های استان در حال تولید و انتشار این محتوا به صورت گسترده هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون در راستای برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد پویش‌های بسیاری مانند پویش «اطعام علوی» با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از سوی بنیاد غدیر در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است همچنین ثبت مواکب یکی از اقدامات اولیه انجام شده بود که همچنان نیز فرصت برای این امر باقی است و افرادی که قصد دارند در این میهمانی خانوادگی ارائه خدمات داشته باشند می‌توانند عدد ۱ را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۶ ارسال کنند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آماده‌سازی تیزر اطلاع‌رسانی و یک فیلم کوتاه با موضوع غدیر، تصریح کرد: این موارد در اختیار صداوسیما قرار گرفته که از عید قربان تا غدیر به صورت متناوب پخش می‌شوند همچنین امسال نیز پخش مستقیم میهمانی خانوادگی غدیر از شبکه‌های استانی و سراسری انجام خواهد شد.

محمدی یادآور شد: اطلاع‌رسانی، تولید تیزر، ارتباط با شبکه انتشار، استفاده از ظرفیت انسان رسانه‌ها، به خط کردن عکاسان خبری و هنرمندان با همکاری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برای روایت هرچه بهتر میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد تنها بخشی از اقدامات انجام شده توسط کمیته رسانه ستاد برگزاری این میهمانی است و درواقع تمامی ظرفیت استان برای به تصویر کشیدن ابعاد مختلف این رویداد بزرگ فرهنگی به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد حضور داشتند که اتفاقی منحصر به فرد بود، امسال نیز از تمامی مردم چهارمحال و بختیاری دعوت می‌شود تا به صورت خانوادگی در این میهمانی بزرگ حضور داشته باشند تا یک شب به یاد ماندنی به نام امیرالمومنین (ع) در حافظه کودکان و نوجوانان رقم بخورد همچنین مردم می‌توانند در ثبت و روایت این رویداد بزرگ مشارکت داشته باشند و با ثبت صحنه‌های این دور همی به وسیله تلفن همراه خود آن‌ها را در فضای مجازی انتشار دهند.

نظر شما