شناسهٔ خبر: 67264698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شبکه اساتید بسیجی خراسان رضوی تشکیل می‌شود

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در خراسان رضوی وجود دارد و این ضرورت احساس می‌شد که شبکه‌ای از اساتید بسیجی به‌صورت مأموریت محور تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزایی شهرابی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید همزمان با اجتماع 31 هزار نفری اساتید بسیجی سراسر کشور، صبح امروز در تالار همایش‌های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار داشت: به عقیده بنده، شهید چمران وظیفه‌شناس و قدرشناس بود، زیرا زمانی که تکلیف او ناظر بر فعالیت علمی بود، آن را به بهترین نحو انجام داد و زمانی هم که وظیفه خود را بر تلمذ در محضر امام موسی صدر در لبنان و جهاد در دفاع از کشورهای اسلامی قرار گرفت، باز هم آن را با دل و جان در راه ارزش‌های والای اسلامی انجام داد.

وی با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب در توصیف ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، افزود: ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در خراسان رضوی وجود دارد و این ضرورت احساس می‌شود که شبکه‌ای از اساتید بسیجی به‌صورت مأموریت محور تشکیل شود تا همان‌طور که وقت‌شناسی و عامل‌بودن به فرامین رهبر معظم انقلاب، دو آموزه اساسی سیره شهید چمران بود، اساتید بسیجی هم در شرایط کنونی بتوانند براساس همین منطق جلو بروند.

میرزایی شهرابی خاطرنشان کرد: مکتب سیدالشهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی پیش‌رو و الگوی امروز ماست؛ همان شخصیتی که رهبر فرزانه انقلاب در توصیف او فرمود او برای مردم، کرامت قائل بود، عزت قائل بود؛ به مردم، به جوانها برای اظهارنظر میدان می‌داد؛ حرمت مردم را نگه می‌داشت و به جوان‌ها اعتماد می‌کرد و جوان‌ها را تکریم می‌کرد.

وی ادامه داد: در شرایط انتخابات، دانشجویان ما با دو سؤال مهم مواجه هستند، یکی در رابطه با اهمیت برگزاری انتخابات و دیگری انتخاب گزینه اصلح که در هر دو مورد، اساتید دانشگاه‌ها ذیل سازمان بسیج اساتید باید کنش‌گری فعال و اثربخش داشته باشند و به این دو سؤال پاسخ دهند.در همین راستا یک برنامه جامع در دانشگاه فردوسی مشهد تدوین شده و برای هر دانشگاه در سطح استان مأموریتی متناسب با مشکلات و چالش‌های موجود تعریف شده است.

فعالیت 15 کانون و 4 اندیشکده در بسیج اساتید

سیدمجتبی بذرافشان‌مقدم، رئیس سابق سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی نیز اظهار داشت: در خراسان رضوی افزون بر 3 هزار عضو هیئت علمی و 6 هزار عضو حق‌التدریس وجود دارد که از این میان، بالغ بر 800 نفر اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی هستند.

وی افزود: اعضای بسیج اساتید 3 هزار و 600 نفر هستند که نیمی از جامعه آماری اساتید هیئت علمی دانشگاه‌های استان را دربر می‌گیرند.

بذرافشان‌مقدم تأکید کرد: خراسان رضوی نخستین استان کشور است که تشکلی متمرکز بر کنش‌گری بسیج اساتید را سازمان‌دهی کرده و در حال حاضر  15 کانون تخصصی و 4 اندیشکده جمعیت، ژئوپلتیک، سبک زندگی و کارآفرینی در سازمان بسیج اساتید استان فعال هستند و خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های پژوهشی، علمی و کابردی ارائه می‌دهند.

رئیس سابق سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت در قالب 14 دوره و هر کدام به ظرفیت 200 نفر برگزار شد و سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 دانش آموز از مشاوره 125 استاد بسیجی دانشگاه بهره‌مند شدند و این فرصت همچنان ادامه داد.

انتهای پیام/282/

نظر شما