شناسهٔ خبر: 67264575 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

چینی‌ها برگ برنده در پیروزی خودروهای برقی

خودروسازان چینی بیش از نیمی از خودروهای الکتریکی تولید شده در سراسر جهان را ارائه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، تحقیقات نشان می‌دهد که تمایل مصرف‌کنندگان برای خرید خودروهای برقی بر اساس قیمت رو به رشد است. خودروسازان در چین می‌توانند از مزیت قیمتی خود استفاده کنند و با خودروسازان غربی رقابت کنند.

مزیت‌های هزینه و تخصص، گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه برندهای چینی خودروهای برقی در نهایت بازار جهانی را پر خواهند کرد، افزایش می‌یابد. پتانسیل صنعت خودروی جهانی، به ویژه برای خودروسازان چینی، نباید نادیده گرفته شود و بحث باید با تمایل به همکاری در آینده‌ای روشن‌تر هدایت شود.

نظرسنجی احساس مصرف‌کننده خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد که بازار خودروهای برقی چین که تا حد زیادی بزرگترین بازار در جهان است، در آستانه شکوفایی است. حدود ۹۷ درصد از ۱۰۰۰ پاسخ دهنده در چین در این مطالعه گفتند که خرید وسیله نقلیه بعدی آنها احتمالاً یک خودروی برقی است، در حالی که این رقم در ایالات‌متحده ۳۵ درصد و در اروپا ۴۳ درصد است. مصرف‌کنندگان چینی تمایل زیادی به در نظر گرفتن یک مدل داخلی دارند.

چشم‌انداز رشد تا سال ۲۰۳۵ قوی است
نتایج مطالعه نشان داد در حالی که تقاضای خودروهای برقی اخیراً کاهش یافته است، چشم‌انداز رشد تا سال ۲۰۳۵ قوی است. سؤالی که برای خودروسازان چینی مطرح می‌شود این است که در صنعت جهانی به عنوان رقبای بین‌المللی چه نقشی خواهند داشت.

خودروسازان چینی تا به امروز، برای دستیابی به موفقیت در بازارهایی از جمله اروپای غربی و ایالات‌متحده تلاش کرده‌اند.

در حالی که خودروهای برقی چینی در جاده‌های اروپا یا آمریکا رایج نیستند، به طور فزاینده ای در مسیر قرار می‌گیرند و پاسخ دهندگان می‌گویند که اگر ۲۰ درصد قیمت کمتری نسبت به مدل مشابه غیر چینی داشته باشد، یک خودروی برقی چینی را در نظر می‌گیرند.

خودروهای برقی در چین با قیمتی معادل ۳۴ هزار و ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسند که بسیار کمتر از میانگین قیمت فروش ۵۵ هزار و ۲۴۲ دلاری در ایالات‌متحده است. عوامل زیادی باعث این نابرابری می‌شود. خودروسازان چینی به دلیل نرخ پایین‌تر نیروی کار، افزایش مقیاس، یارانه‌های دولتی و هزینه‌های مطلوب‌تر باتری مزیت هزینه قابل‌توجهی دارند.

چین ثابت کرده است که می‌تواند در مواجهه با موانع تجاری، تلاش‌های معتبری برای صادرات خودرو انجام دهد و در سال ۲۰۲۳ به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد. به نظر می‌رسد که چشم‌انداز جهانی خودروهای الکتریکی برای اختلالات مشابه آماده است.

در حالی که تسلا بر بازار جهانی خودروهای برقی تسلط یافته است، سایر برندهای آمریکایی و اروپایی به دلیل قیمت بالای برچسب خودروهای الکتریکی، فقدان ویژگی‌ها و طراحی قانع‌کننده، در دسترس بودن محدود یا ترکیبی از همه این عوامل، به کندی از این روند پیروی می‌کنند.

روزهای اولیه انقلاب خودروهای الکتریکی
نتایج بررسی نشان داد که ما هنوز در روزهای اولیه انقلاب خودروهای الکتریکی در صنعت خودرو هستیم. از حدود ۹۰ میلیون خودروی سبک که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ فروخته شود، تنها ۱۷ میلیون دستگاه الکتریکی و اکثریت آن در چین فروخته خواهد شد.

کلید تقویت تقاضای جهانی، تمایل به رسیدگی به موانعی است که خریداران احتمالی خودرو می‌گویند مانع از انتخاب خودروهای الکتریکی می‌شوند. اینها شامل محدوده باتری، هزینه خودرو، و مهمتر از همه نگرانی در مورد زیرساخت شارژ می‌شود.

مطالعه خودروهای الکتریکی ما نشان می‌دهد که یک عامل کلیدی که تقاضای خودروهای برقی چینی را تقویت می‌کند، اعتماد مصرف‌کنندگان به سرعت و تهاجمی بودن این چالش‌ها در چین است. پاسخ دهندگان به غرب اعتماد بسیار کمتری دارند. برای مثال، در ایالات‌متحده، ۴۳ درصد از متقاضیان خودروهای برقی می‌گویند مکان‌های کافی برای اتصال خودرو وجود ندارد. پیشرفت‌های مشابهی باید در سایر نقاط جهان انجام شود.

بر اساس گزارش ویفروم، انقلاب خودروهای برقی فرصت‌های زیادی برای نقش آفرینان مختلف در سراسر جهان خواهد داشت. اگر سازندگان چینی خودروهای برقی امیدوارند به پیشرفت خود در صحنه بین‌المللی ادامه دهند، باید به شدت مزایای خود را حفظ کنند و در عین حال اقداماتی را برای رفع بسیاری از چالش‌هایی که هنوز وجود دارند انجام دهند.

نظر شما