شناسهٔ خبر: 67264533 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب لایحه پیشنهادی برای اصلاح قانون واردات خودرو

سخنگوی دولت از تصویب لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو در نشست هیئت وزیران خبر داد.

صاحب‌خبر -

** تصویب لایحه پیشنهادی برای اصلاح قانون واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری‌ جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار داشت: نشست امروز هیئت وزیران به ریاست محمد مخبر و با حضور اعضا تشکیل شد که در این جلسه و نشست یکشنبه، مصوباتی داشتیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو، امروز در نشست هیئت دولت تصویب شد که مربوط به واردات خودرو‌های روز جهان بود؛ در قانون موجود، سختگیری‌هایی وجود داشته، اما در لایحه دولت پیشنهاد اصلاح آن ارائه شده است تا امکان واردات باشد. همزمان، پیش‌بینی شده است که منابعی برای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه خودرو، در نظر گرفته شود.
بهادری جهرمی گفت: همچنین در ادامه توسعه روابط بین‌المللی و مسیری که شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان پیگیری کردند، سعی کردیم که سفر‌ها متوقف نشود؛ هم سرپرست وزارت امور خارجه و هم عده‌ای از وزرا در روز‌های آینده نیز سفر‌های خارجی دارند.
سخنگوی دولت اظهار داشت: در نشست هیئت دولت، لایحه موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و کشورهای منطقه اوراسیا به تصویب رسید و همچنین با موافقت‌نامه بلند مدت ایران و سوریه موافقت شد.
بهادری جهرمی تصریح کرد: همچنین، مصوبه‌ای برای اصلاح مقررات مربوط به تابعیت، تصویب شد تا تسهیل‌گری در این زمینه، انجام و از اتباع کشور حمایت شود.
سخنگوی دولت گفت: در نشست امروز هیئت وزیران، آیین‌نامه اختصاص یک درصد از هزینه‌ شرکت‌های دولتی به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نیز تصویب شد.

نظر شما