شناسهٔ خبر: 67264477 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نمایشگاه گروهی عکس «ناسان» برگزار می‌شود

آیین گشایش نمایشگاه گروهی عکس «ناسان» روز جمعه، اول تیرماه در گالری زرنا برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نمایشگاه گروهی عکس «ناسان» ساعت ۱۶ روز جمعه، اول تیرماه طی مراسمی در گالری زرنا آغاز به کار خواهد کرد و تا روز ۶ تیرماه ادامه خواهد داشت. 

این نمایشگاه گروهی، شامل آثار عکاسی دانشجویان دانشکده هنر تهران مرکزی است که توسط زینب نظری گردآوری شده و کیوریتوری آن را «شقایق عبدالوند»، کارشناس ارشد رشته نقاشی و برگزارکننده نمایشگاه و جلسات نقد و بررسی، برعهده دارد. 

هنرمندانی که در نمایشگاه عکس «ناسان» شرکت دارند، عبارتند از: آرتین ایوانی‌کرمانشاهی، الهه علوی، امیرعلی سیستانی وجویه، آیدا منصوریه، پارمیدا کریمی، پردیس رازقی، حدیث گشانی، دل‌آرام مقداری، ریحانه رامش، زهرا افضل‌خانی، زهرا کریم‌زاده، سپهر ستخر، سمانه فرهنگی، شادان لطفی، شقایق بهاءالدین اسلام، شکیبا قانع، فاطمه سمیعی پاقلعه، مائده سرخیل، محمدحسن محمدی، منصوره کولیوند، محمدمهدی رحمانی، مهسا ذولفقاری، نسترن عسگری، هانیه عسگری، هانیه غروی، امیرحسین طاهری. 

 زینب نظری در استیتمنت این نمایشگاه آورده است:

«نگاه عکاسانه مفهوم متفاوت‌دیدن و تغییر زاویه‌ها و ریزبینی‌ست. مگر می‎شود کلاس‌های درس عکاسی طبق روال تمام کلاس‌ها به میز و تخته ختم شود؟ اگر قرار بر پرورش‌دادن عکاس هنرمند با همین مفهوم متفاوت‌دیدن باشد، پس باید شیوه‌های آموزشی متفاوت را الگو و تست کرد. بر آن شدیم که کلاس درسی خود را فراتر از معمول ببریم که منجر به برگزاری نمایشگاه شود؛ نمایشگاهی که تلاش تک‌تک خود دانشجویان بود، مانند پیداکردن گالری، پیداکردن مرکز چاپ باکیفیت و قاب‌سازی مناسب. من به عنوان استاد فقط مسیر را مشخص می‌کردم و وظایف را تقسیم می‌کردم و کاملاً با خواست قبلی هر دانشجو را در مسیری برای به هدف‌رساندن وظایفی قرار می‌دادم. در این کلاس و بهتر بگویم در این نمایشگاه از انتخاب عکس‌ها گرفته تا رنگ قاب و… حاصل نظرسنجی گروهی و اشتراک بوده و حتی وقتی تصمیم بر انتخاب نام نمایشگاه گرفتیم، به دو دلیل «ناسان» را انتخاب کردیم: ۱– عکس‌ها موضوع واحد ندارند و حاصل نگاه‌های متفاوت است. ۲– نتیجه کار گروهی ما از دل یک‌عدم اتفاق نظر است. پس چه ناسان اما زیبا این کار را شکل دادیم و تمرین عملی برای واحد درسی عرضه و نمایش عکس انجام دادیم و در نهایت تجربه پایان تحصیلی دانشجویان ترم ۸ را رقم زدیم». 

علاقه‌مندان به تماشای آثار عکاسی نمایشگاه «ناسان»، می‌توانند طی روزهای اول تا ششم تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری «زرنا» در نشانی خیابان انقلاب، بین وصال و دانشگاه تهران، کوچه اسکو، پلاک۱۰، طبقه ۲ مراجعه بکنند.

انتهای پیام/

نظر شما