شناسهٔ خبر: 67264161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کتابخانه کرمانشاه یکی از پروژه های متضرر در پی شهادت رییس جمهور

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت: یکی از پروژه‌های مهم فرهنگی استان که در پی شهادت رییس جمهور بسیار متضرر شده، کتابخانه مرکزی کرمانشاه است.

صاحب‌خبر -

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت:  تمام اقدامات برای تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در سفر دوم هیات دولت به استان صورت گرفته بود، اما متاسفانه با شهادت ایشان، این سفر صورت نگرفت و این اعتبار مصوب نشد.

بهرامی گفت: ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۷ سال است به داراز کشیده شده و طی این مدت سایر استان‌های غرب کشور همه صاحب کتابخانه مرکزی شده‌اند، اما دستِ کرمانشاه همچنان خالی مانده است.

وی افزود: دولت شهید جمهور، توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ داشته و در همان دور اول سفر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شد که بعد از ۱۰ سال تعطیلی، بتوانیم دوباره آن را فعال کنیم.

بهرامی گفت: از این میزان اعتبار، بیش از ۱۳ میلیارد تومان آن به استان تخصیص شد و با این اعتبار پروژه را فعال کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به موافقت صورت گرفته با اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه گفت: تمام نامه‌نگاری‌ها در این زمینه انجام گرفته بود و قرار شد در سفر دوم هیات دولت این اعتبار مصوب شود.

وی افزود: در صورت تخصیص این اعتبار می‌توانستیم چند طبقه از پروژه را ظرف یکسال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

حالا بازهم دستِ کتابخانه مرکزی کرمانشاه از اعتبارات کوتاه مانده و باید دید دولت جدیدی که می‌آید چه دیدگاهی نسبت به این پروژه مهم فرهنگی دارد و چه اهمیتی برای تکمیل آن قائل است .

نظر شما