شناسهٔ خبر: 67264137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تب دانگ علائم آنفلوآنزا دارد

عضو هایت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بیماری تب دانگ از طریق نیش پشه آئدس گفت: این بیماری ویروسی در بیشتر موارد بدون علامت و یا به صورت خفیف است، اما شایع‌ترین علائم آن به این گونه است که مانند بیماری آنفلوآنزا بروز می‌کند.

صاحب‌خبر -

تب دانگ علائم آنفلوآنزا دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر سید محمد علوی گفت: پشه عامل انتقال این بیماری تاکنون در خوزستان مشاهده نشده، اما است که وجود دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای مقابله با این بیماری آمادگی لازم را دارد و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

علوی ادامه داد: شایع‌ترین علائم این بیماری شامل تب، ضعف، بی حالی، گلو درد و آبریزش بینی و در موارد شدید درد‌های استخوانی است، اما در مدل‌های شدید بیماری تب خونریزی دهنده با درد‌های شکمی و ضایعات پوستی همراه می‌شود که می‌تواند به مرگ و میر منجر شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: در بیشتر موارد این بیماری به صورت خود محدود شونده است و با درمان علامتی و مایعات مراحل خود را طی می‌کند.

وی بیان کرد: مردم باید حتما به بهداشت محیط خود توجه کنند و مکان‌های مستعد برای زندگی این حشرات از جمله مکان‌هایی که باعث ماندگاری آب راکد می‌شود مانند لاستیک‌های مستعمل، زیر گلدان‌ها و یا کولر‌های آبی را کنترل کنند و به توصیه‌های مرکز بهداشت خوزستالن از طریق رسانه‌ها توجه کنند.

علوی توصیه کرد: هم استانی‌ها با بروز اولین علادم تب و درد استخوانی شبیه آنفلوآنزا به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.


 

نظر شما