شناسهٔ خبر: 67264130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قالیباف در جمع بانوان:

در عرصه‌های مدیریتی زنان هیچ فرقی با مردان ندارند/ خواهید دید زنان چگونه در دولت چهاردهم مدیریت و نقش آفرینی خواهند کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت چهاردهم خواهید دید که زنان ما در جایگاه های مهم قرار خواهند گرفت. همچنین قانون جوانی جمعیت که در مجلس یازدهم مصوب شد را در دولت چهاردهم اجرا خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز چهارشنبه در جمع زیادی از بانوان، اظهار داشت: زنان پایه‌های اصلی تحول در همه ابعاد در کشور هستند و باعث پیشرفت ایران عزیز ما خواهند بود.

وی افزود: زن در خانواده مهم‌ترین عنصر و سلول جامعه است؛ هرچه از جامعه توقع داریم اول باید از خانواده با محوریت زن داشته باشیم؛ زیرا زن به‌عنوان یک مادر مهم‌ترین عنصر فرهنگی در جامعه و در اجتماع است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حقیقت فرهنگ زنانه‌ترین عنصر در جامعه است؛ از این رو زنان مبنای اصلی جامعه هستند و باید فضا را برای زنان در جامعه بیش از بیش مهیا کنیم.

قالیباف تصریح کرد: در عرصه‌های مدیریتی زنان هیچ فرقی با مردان ندارند و باید این ناعدالتی و تبعیض را از بین برد. بنده در ۱۲ سال کار در شهرداری به این موضوع اشاره داشتم که باید فضای شهر زنان باشد و عمل کردم؛ زیرا معتقدیم که تربیت نسل آینده در خانه بر عهده زن است و اگر فضا برای زنان مهیا باشد نسل آینده ما نیز نسل بهتر خواهد بود.

وی افزود: اولویت و ماموریت اساسی ما صرفاً با خانه‌نشینی زن محقق نمی‌شود؛ زیرا زنان پیشران پیشرفته ایران عزیز ما هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهر تهران برای زنان و دختران ما فراهم نبود در طول مدیریت بنده پارکهای برای زنان ایجاد شد تا به راحتی بتوانند در اجتماع ورزش کنند و مشارکت داشته باشند، اما صداهایی بلند شد مبنی بر تفکیک جنسیتی در تهران اتفاق افتاده در داخل و در خارج از کشور، اما زنان با حضور خود مشتی بر دهان یاوه گویان زدند.

قالیباف ادامه داد: همچنین مراکز شهربانو و سرای محله را برای نقش آفرینی زنان و دختران ایجاد کردیم تا با نشاط و شادابی وارد فضای شهری شوند یا در دوران بنده در نیروی انتظامی برای اولین بار شاهد حضور زن پلیس بودید که همچون آقایان در سلسله مراتب قرار گرفتن و درجه دار شدند.

وی تاکید کرد: شما در دولت چهاردهم خواهید دید که زنان ما در جایگاه‌های مهم قرار خواهند گرفت. همچنین قانون جوانی جمعیت که در مجلس یازدهم مصوب شد را در دولت چهاردهم اجرا خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقش آفرینی زنان در انقلاب و دفاع مقدس، بیان داشت: زنان در همه دوران جزو اولین نفرات بودند مثلا در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور پیدا کردند و در کمترین فاصله از جبهه‌های جنگ مشغول دفاع از کشور شدند.

قالیباف با بیان اینکه باید جامعه برای زنان امن‌تر شود، تصریح کرد: لایحه کرامت زنان در صحن مجلس است و با آغاز مجلس جدید این در دستورکار قرار خواهد گرفت و در دولت چهاردهم این لایحه را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: امروز یکی از مشکلات ما در حوزه معیشت و سلامت است که عموم مردم به‌خاطر تورم و مشکلات تحت فشار قرار دارند. دهه ۹۰ رشد اقتصادی ما کمتر از ۱ درصد و ولی رشد نقدینگی ۲۶ برابر شد که این موضوع بیشترین فشار را به خانوار آورد. از این رو قول می‌دهم که اگر اعتماد شود، شرایط اقتصادی را در کمترین زمان ممکن ابتدا کوتاه مدت با تخصیص کالابرگ و افزایش حقوق در بلند مدت حل خواهیم کرد.

نظر شما