شناسهٔ خبر: 67264023 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

احصاء ۱۴۵ پرونده ملک مشمول بند (۱۱) در منطقه ۱۹

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۹ از احصاء ۱۴۵ پرونده شهرسازی مشمول بند (۱۱) تبصره ۳ مصوبه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در این منطقه به منظور اجرایی نمودن مفاد بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در راستای فراهم شدن فرصتی برای تعیین تکلیف پرونده‌های دارای آرای ماده صد تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مجید دست مرد با اشاره به اهتمام ویژه منطقه برای استفاده از این فرصت افزود: برای اجرایی شدن بند (۱۱) تبصره ۳ مصوبه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران (بند ت تبصره۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور) پس از ابلاغ دستورالعمل در گام نخست پالایش و بررسی پرونده های دارای آرای ماده صد  انجام که طی آن ۱۴۵ پرونده مشمول بند (۱۱) شناسایی شد.

وی ادامه داد: پس از شناسایی این املاک در نواحی یک، دو و سه  تا کنون ۴۰ نفر از مالکان مراجعه  کردند که ۳۳ پرونده به دلیل عدم رعایت اصول سه گانه (فنی، بهداشتی و استحکام بنا) و یا عدم احراز مالکیت مالک، تایید نشدند و یک پرونده نیز ضمن تعهد در روند درخواست پروانه تخریب و نوسازی  است.

 ضمن اینکه سایر پرونده ها با طرح و بررسی در شورای معماری و شهرسازی مورد تایید قرار گرفت که هم اکنون در حال طی کردن فرآیند اداری و اخذ مدارک تکمیلی به منظور چاپ فیش عوارض است.

دست مرد بیان کرد: در گام دوم، موضوع به مالکین و ذینفعان املاکی که مشمول این ماده قانون می شوند با اطلاع رسانی به وسیله ی نصب بنر در معابر، دعوت از مالکین به وسیله ابلاغ اخطاریه و پخش اطلاعیه و همچنین برگزاری جلسات توجیهی انجام  شده است.

معاون شهرسازی و معماری عدم رعایت اصول سه گانه، عدم احراز مالکیت، عدم مشارکت شهروند، تجاوز به معابر عمومی و املاک مجاور و احداث بنا در فضای سبز را از دلایل عدم تایید مطابق بند (۱۱) برشمرد.

این مسئول افزود: تمام مالکان و ذینفعانی که املاک آن ها دارای رأی تخریب است، می توانند از این فرصت فراهم شده تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۳ برای تعیین تکلیف وضعیت ملک خوداستفاده کنند.

انتهای پیام /

نظر شما