شناسهٔ خبر: 67263816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کدام استان‌های کشور بارانی است؟ (هواشناسی، 30 خرداد 1403)

طبق توضیحات رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در برخی استان ها شاهد رگبار باران پراکنده و تگرگ خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در شرق و مرکز کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۳۰ خرداد) در آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان و شرق کردستان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد همچنین امروز در برخی نقاط شمال غرب رخداد تگرگ دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: پنجشنبه و جمعه (۳۱ خرداد و اول تیر) در شمال غرب رگبار پراکنده و در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و خراسان شمالی و شنبه (۲ تیر) در برخی مناطق شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: یکشنبه (۳ تیر) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز و فردا در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و از جمعه تا یکشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود. 

 

وضعیت هوای تهران در دو روز آینده چگونه است؟

 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۱ خرداد) قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق، از بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد و جمعه (اول تیر) صاف تا قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۵۱ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی گزارش هواشناسی پیش بینی هواشناسی گزارش هواشناسی امروز پیش بینی هواشناسی جدید گزارش هواشناسی جدید کدام استان‌های کشور بارانی است؟ کدام استان‌ها بارانی است؟

نظر شما