شناسهٔ خبر: 67263768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نقش فضای مجازی در افزایش بیماری های قلبی

یک متخصص قلب گفت سکته قلبی در بین جوانان افزایش یافته و به‌طور کل ابتلا به این بیماری نسبت به بیماری‌های دیگر بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی یوسف‌نیا، متخصص قلب بیان کرد: «بیماری‌های قلبی همیشه جزء اولین دلایل مرگ‌ومیر در سراسر جهان بوده است. این موضوع  قبل از آنکه علم پزشکی به این اندازه پیشرفت کند و حتی امکاناتی برای تشخیص به وجود بیاید، جزو اولین دلایل مرگ بوده اما امروزه کمی کاهش یافته است.»

وی افزود:‌ «هر مشکلی که در زندگی برای افراد در جامعه پیش می‌آید، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. امروزه فضای‌مجازی و دسترسی به همه اطلاعات، فضای استرس را بین مردم افزایش داده است. همه مردم توقع دارند در زندگی تفریح کنند و اوقات را به خوشی بگذرانند ولی وقتی این چنین نمی‌شود، زمان به ناراحتی و فشار سپری می‌شود.»

یوسف‌نیا ادامه داد:‌ «این موضوع صرفا در ایران نبوده و همه مردم در جهان، فشار زیادی را تحمل می‌کنند. فشارها و استرس که امروزه در جهان وجود دارد باعث شده تا شیمی بدن افراد به طور کلی تغییر کند.»

این متخصص بیان کرد: «علاوه بر این تغذیه با قدیم متفاوت شده است و مردم هیچ کنترلی بر روی مواد مصرفی مثل روغن ندارند. این سبک در تغذیه باعث می‌شود تا بیماری‌های قلبی عروقی، کلسترول و قندخون افزایش بیابد. همچنین مشکلات محیطی نیز بسیار اثرگذار است.»

وی درباره آمار سکته قلبی بین جوانان در کشور، گفت:‌ «آمار دقیقی در دست نیست اما سکته قلبی بین جوانان افزایش یافته و به‌طور کل این بیماری نسبت به بیماری‌های دیگر بیشتر شده است. مصرف مواد مخدر و سیگار یا مشکلات دیگر می‌تواند علت این اتفاق باشد.»

نظر شما