شناسهٔ خبر: 67263410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

در نامه ایی به دولت اعلام شد:

درخواست مجلس آمریکا در اجرای سریع دو قانون مربوط به تحریم‌ نفت ایران

نمایندگان مجلس آمریکا خواهان اجرای فوری و سریع دو قانون مهم و مربوط به تحریم‌های نفتی ایران به چین شدند که قبلا به تصویب رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا ، تارنمای جوییش اینسایدر گزارش داد جمعی از نمایندگان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات مجلس آمریکا در نامه ای به دولت، خواهان اجرای فوری و سریع تحریم‌های نفتی ایران به چین شدند که اوایل سال جاری میلادی به تصویب رسیده  است.

براساس این گزارش، طبق اعلام امضاکنندگان نامه، وجوه حاصل از صادرات نفت ایران با حملات گروه های نیابتی از جمله حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل، حملات حوثی‌ ها در دریای سرخ و حمله گروه مقاومت اسلامی در عراق و کشته شدن سه سرباز آمریکایی مستقر در اردن در ارتباط است.

قانون گذاران منتقد سیاست دولت بایدن در قبال ایران مدت‌ ها کاخ سفید را به تسامح در اجرای کامل قوانین تحریم‌ های ایران و پیگیری دور زدن تحریم‌ ها متهم کرده‌اند.

دو قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران و تحریم های انرژی ایران و چین در لایحه الحاقی بودجه امنیت ملی مصوب کنگره گنجانده شده و اوایل سال به قانون تبدیل شده است.

بر اساس قانون اول ، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که آگاهانه در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران مشارکت می‌کنند، تحریم می شوند. کشتی های ناقض این ممنوعیت  هم ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد. این قانون شامل معافیت های ۱۸۰ روزه است که بایدن می تواند برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

طبق قانون تحریم های انرژی ایران و چین، تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می‌یابد. این تحریم ها با ارزیابی های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت. رئیس جمهور در این مورد نیز می تواند معافیت های دوره ای تحریم ها را اعمال کند.

انتهای پیام

نظر شما