شناسهٔ خبر: 67263278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس کل دادگستری فارس مطرح کرد:

ولایت‌مداری مهم‌ترین پیام عید غدیر خم

رئیس‌کل دادگستری فارس گفت: بخشی از وقت شما خبرنگاران بر روی تبلیغ عید غدیر باشد و باید بیان کرد مهم‌ترین پیام روز عید غدیر تبلیغ ولایت است و ما هرچه داریم از ولایت داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی امروز٣٠ خرداد‌ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین دادگستری و سایر ادارات وجود دارد و هماهنگی‌ها باعث شده است که کار مردم آسان‌تر در استان فارس حل شودو هدف دادگستری این است که رضایت مردم را کسب کند و مشکل مردم را حل کند و ما در این مدت کار‌های بسیار خوبی را انجام داده‌ایم.

موسوی با بیان اینکه بخشی از وقت خودتان را بر روی تبلیغ عید غدیر قرار دهید و میتوان گفت مهم‌ترین  پیام روز عید غدیر تبلیغ ولایت است و ما هرچه داریم از ولایت داریم، تصریح کرد: در خصوص انتخابات و مشارکت مردم منصفانه تبلیغ کنید و از مدار انصاف تبلیغ کنید و کاری نکنید که مردم به شما خبرنگاران بی‌اعتماد شوند.

رئیس‌کل دادگستری فارس ادامه داد: امیدواریم که در ٨ تیر ماه انتخابات بسیار خوب و پر شکوه مردمی را شاهد باشیم و فردی را انتخاب کنیم که اهداف کشوری را پیش ببرد همچنین معضلاتی که در کشور است را با کمک مردم حل کند و قطعا شما خبرنگاران هم اثر‌گذار هستید.

وی افزود: رتبه اول کشور را در بخش سند تحول داشتیم که کار بسیار سنگینی بود و دادگستری فارس یک سازمان برنامه محور است و تمامی کار هارا با برنامه پیش می‌برد و ما هیچ کاری بدون برنامه انجام نمیدهیم و قضات ما وقت اداری و غیر اداری ندارند حتی روز‌های تعطیل هم همکاران ما در حال خدمت به دادگستری هستند.

موسوی با تاکید بر اینکه ٤٣ درصد پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف شده و ۵٦ فقره قتل عمد منتهی به سازش شده است، ادامه داد: بیشترین ملاقات مردمی در کشور در سال ١٤٠٣ مربوط به دادگستری فارس ١٢ هزار ملاقات مردمی از ۵١ حوزه قضایی استان فارس بوده است.

رئیس‌کل دادگستری فارس گفت: نزدیک به ٩٩ درصد ابلاغیه‌ها به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و پیگیری پرونده‌ها بدون کاغذ در دستور کار قرار دارد و ١۵ درصد دعاوی ما بدون کاغذ اجرا می‌شود.

به گفته موسوی استان فارس یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و در استان فارس  دارای امنیت قابل‌قبولی است و از خداوند متعال شاکر هستیم همچنین خدارا شاکریم که نیرو‌های امنیتی در حال کار هستند

وی افزود: ٢ هزار و ٧٠٠ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و اراضی ملی تثبیت شده سند‌دار است همچنین یک درصد از اراضی ملی در فارس هنوز سنددار نشده است و در حال پیگیری برای این موضوع هستیم قابل ذکر است احکام جایگزین حبس نزدیک به ١٠ هزار و ٢٠٠ مورد بوده است که احکام جایگزین حبس برای افرادی توسط قضات در نظر گرفته شده است.

موسوی با اعلام کرد: دادگستری فارس رتبه برتر پژهش کشوررا کسب کرده است و رئیس قوه قضاییه از دادگستری فارس تقدیر کرد.

به گفته وی پرونده شهید بازیار هم در حال اظهار نظر است و پرونده تعرض در باغ نا‌رنجستان هم به زودی اعلام عمومی می‌شود و پرونده خواستگاری در حافظیه شیراز در دادگستری در حال بررسی است و متعاقبا اعلام می‌شود.


انتهای خبر/٢٢٤٢٢٤

نظر شما