شناسهٔ خبر: 67263084 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سانا: حمله پهپادی اسرائیل به جنوب غرب سوریه/ یک افسر شهید شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه های دولتی سوریه از کشته شدن یک افسر در پی حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به دو سایت نظامی در جنوب غرب این کشور خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بنا بر اعلام یک منبع نظامی آگاه، دو سایت نظامی در حومه استان های مرزی القنیطره و درعا در جنوب غرب این کشور هدف حملات پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و در نتیجه آن نیز، یک افسر جان خود را از دست داده است.

منبع مذکور که هویت وی فاش نشده، در گفت و گو با سانا در این باره اظهار داشت: نزدیک ساعت 7 صبح امروز (7:30 به وقت تهران)، دشمن اسرائیلی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین دست به تجاوز زده و دو سایت نظامی نیروهای مسلح ما در حومه القنیطره و درعا را هدف قرار داد که این تجاوز به شهادت یک افسر و برخی زیادهای مادی منجر شد.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) نیز گزارش داد که حملات پهپادی امروز پس از آن صورت گرفته که اعضای گروه های وابسته به «حزب الله» لبنان دوشنبه گذشته لاشه یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را به دنبال سقوط آن بر بام یک خانه در شهر «البعث» در استان القنیطره، به یکی از سایت های هدف حمله منتقل کردند تا آن را مهندسی معکوس کنند.

این نهاد مخالف نظام حاکم در دمشق که مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا است، همچنین اعلام کرد که از آغاز سال 2024 میلادی تاکنون 46 حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را رصد کرده که شامل 34 حمله هوایی و 12 حمله زمینی بوده و در نتیجه آنها نیز، نزدیک به 95 انبار اسلحه و مهمات، پایگاه، مرکز و وسایل نقلیه هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین ادعا کرد که بر اثر حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه طی سال جاری میلادی، در مجموع 172 نیروی نظامی و 13 غیر نظامی از جمله یک دختر و دو زن جان خود را از دست دادند در حالی که 69 نظامی و 32 غیر نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

خبر اصلی را در سانا و syriahr ببینید

نظر شما