شناسهٔ خبر: 67263061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کره جنوبی نگرانی‌های خود را در خصوص همکاری روسیه و کره شمالی به چین ابراز کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد که نمایندگان این کشور در جلسه گفتگوی امنیتی و سیاست خارجی که در 18 ژوئن برگزار شد، نگرانی‌های خود را در مورد همکاری روسیه و کره شمالی به چین ابراز کرده‌اند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابراز نگرانی عمیقی نسبت به این مسأله کرده‌ایم چرا که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کره شمالی در شرایط تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره به دلیل یک سری حملات کره شمالی و اقدامات تحریک آمیز، از جمله پرتاب موشک‌های بالستیک، بالون‌های زباله، و محاصره عملیات سیستم ناوبری جهانی (GPS) انجام شده است».

بر اساس این بیانیه، کره جنوبی به طرف چینی اطلاع داده است که این سفر هرگز نباید به “تضعیف پایه‌های صلح و ثبات در شبه جزیره و تقویت همکاری نظامی بین مسکو و پیونگ یانگ منجر شود.”

کره جنوبی مدعی است که افزایش تنش در نتیجه افزایش همکاری در زمینه نظامی میان روسیه و کره شمالی با منافع چین در تضاد است.

جمهوری کره از طرف چینی خواست برای ثبات و صلح در منطقه نقش سازنده‌ای ایفا کند.

قابل ذکر است که روسیه بارها وجود هرگونه همکاری غیرقانونی نظامی-فنی با کره شمالی را رد کرده و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، چنین اظهاراتی را شایعه توصیف کرد.

«کیم هونگ کیون»، معاون اول وزیر امور خارجه و «لی سونگ بئوم»، مدیر بخش سیاست بین‌الملل وزارت دفاع جمهوری کره، در جلسه گفتگو درباره کره جنوبی که در 18 ژوئن برگزار شد، شرکت کردند. معاون وزیر امور خارجه «سان ویدونگ» و معاون رئیس اداره همکاری نظامی بین المللی شورای نظامی مرکزی جمهوری خلق چین «ژانگ بائوچون»، از چین نیز حضور داشتند.

اواخر شب، رئیس جمهور پوتین وارد پیونگ یانگ شد و شخصاً توسط کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در فرودگاه مورد استقبال قرار گرفت.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما