شناسهٔ خبر: 67262873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تبلیغات

ویژگی‌های یک بیمه عمر خوب

در ابتدا لازم است بدانید هریک از شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به حق بیمه که توسط بیمه‌شونده پرداخت می‌شود و با توجه به سقف پوشش‌هایی که مشخص کرده است، خدمات خود را برای بیماری‌های معین ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

افرادی که از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری برخوردار هستند، می‌توانند بعد از پرداخت اولین حق بیمه از پوشش‌ها، مزایا و خدمات یک بیمه عمر خوب بهره‌مند شوند. مهم‌ترین ویژگی بیمه عمر این است که فرد بیمه‌شده در کنار استفاده از مزایای پوشش‌های بیمه، از سرمایه‌گذاری و دریافت سود تضمینی و مشارکتی آن برخوردار می‌شود. شرکت‌های بیمه نسبت به توانایی‌های قانونی خود خدمات و مزایای معینی را در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهند، بنابراین لازم است بعد از تحقیق درباره انواع خدمات شرکت‌های بیمه‌گر، بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما ویژگی‌های یک بیمه عمر خوب چیست؟

پوشش تکمیلی بیمه عمر

در ابتدا لازم است بدانید هریک از شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به حق بیمه که توسط بیمه‌شونده پرداخت می‌شود و با توجه به سقف پوشش‌هایی که مشخص کرده است، خدمات خود را برای بیماری‌های معین ارائه می‌دهد.

بیماری‌های تحت پوشش بیمه عمر

پنج بیماری شامل جراحی باز قلب، سکته قلبی و مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن و انواع سرطان در بیمه عمر تعریف شده است. با این حال اگر اختلال عوارض جسمی در اعضای بدن فرد وجود داشته باشد، ضروری است با توجه به تشخیص پزشک معتمد و ارائه مدارک و اسناد پزشکی، بیماری را مشخص کند. لازم به ذکر است سقف تعهدات شرکت‌های بیمه به نسبت این بیماری‌ها براساس ضریبی از سرمایه فوت فرد مورد محاسبه قرار می‌گیرد و با توجه به هر کدام از بیماری‌ها متفاوت است.

 عواملی که می‌تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد:

سن فرد بیمه‌شده برای خدمات ارائه‌شده که بازه سنی در اکثر شرکت‌های بیمه اغلب بین ۲۰ تا ۵۹ سال است

مدت زمان انتظار استفاده از خدمات و پوشش بیماری‌ها که فرد بیمه‌شده لازم است حداقل سه ماه برای استفاده از این خدمات صبر کند

همچنین اگر فرد در زمان خرید بیمه سوابق بیماری‌های خود را به درستی اعلام نکند و این موضوع برای شرکت بیمه مشخص شود، فرد تحت پوشش خدمات بیمه قرار نخواهد گرفت.

بیمه عمر و امکان سرمایه‌گذاری

از ویژگی‌های یک بیمه عمر خوب می‌توان به بحث سرمایه‌گذاری آن اشاره کرد. کسانی که مایل به خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری هستند، با مبلغ سرمایه مورد نظر خودشان این کار را شروع می‌کنند. این حق بیمه پرداختی که معمولا به شکل سالانه یا ماهانه معین می‌شود، توسط خود فرد انتخاب و انجام می‌شود. برای پرداخت حق بیمه، بیمه‌شونده می‌تواند نسبت به شناختی که از درآمد و شرایط مالی خود دارد، به صورت اقساطی شش ماهه، سه ماهه، یک ماهه و یا حتی سالانه مبلغ را به حساب شرکت بیمه‌گر پرداخت کند. 

مزایای سوددهی بیمه عمر چیست؟

کسانی که اقدام به دریافت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری می‌کنند، از مزایای زیر سود خواهند برد.

سود تضمینی بیمه عمر

شرکت‌های بیمه‌گر در ارتباط با بیمه عمر متعهد هستند که سود تضمینی مربوطه را به فرد بیمه‌شده ارائه دهند.

سود مشارکتی بیمه عمر

برخلاف سود تضمینی که در اغلب شرکت‌های بیمه‌ای نرخ یکسان و مشخصی دارد، نرخ سود مشارکتی در شرکت‌های بیمه‌گر باهم متفاوت است. شرکت‌ها در هر سال بین ۸۵ تا ۹۰ درصد از سود سرمایه‌گذاری را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

وجود پوشش‌های مناسب در بیمه عمر

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری علاوه بر ارائه خدماتی که مربوط به سرمایه‌گذاری و سوددهی است، پوشش‌های دیگری نیز در اختیار بیمه‌شوندگان قرار می‌دهد که حتما برای آن‌ها بسیار مفید و قابل توجه است. برخی از این پوشش‌ها که از ویژگی‌های یک بیمه عمر خوب به حساب می‌آید شامل موارد زیر است:

پوشش سرمایه فوت

اصلی‌ترین پوشش یک بیمه عمر خوب سرمایه فوت عادی است و با توجه به حق بیمه‌ای که توسط فرد بیمه‌شده به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت شده است، بررسی و محاسبه می‌شود. در صورتی که فرد بیمه‌شده در شرایط عادی فوت کند، سرمایه مربوطه در اختیار ذینفعان انتخاب شده توسط او قرار می‌گیرد.

پوشش فوت بر اثر حوادث

در صورتی که فرد بیمه‌شده در اثر حادثه‌ای فوت کند، شرکت بیمه وظیفه دارد چند برابر سرمایه تعریف‌شده در فوت عادی را به همراه سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این بیمه را اختیار ورثه یا ذینفعان فرد بگذارد.

امکان برقراریپوشش‌های اضافی

پوشش‌های اضافی شامل خدماتی است که به شکل اختیاری و با انتخاب فرد به بیمه‌نامه عمر اضافه می‌شود تا بتواند از مزایای آن برخوردار گردد، زیرا فقط سرمایه در بیمه عمر تحت پوشش قرار می‌گیرد.

ارائه خدمات از کار افتادگی

پوشش مربوط به ازکارافتادگی فقط توسط برخی از شرکت‌های بیمه در اختیار افراد قرار دارد. اگر بیمه‌شونده از نظر شرکت بیمه از کار افتاده محسوب شود، تا پایان اعتبار بیمه‌نامه نیازی به پرداخت حق بیمه نخواهد داشت. در نتیجه شرکت بیمه این حق بیمه را خودش پرداخت می‌کند و علاوه بر آن سرمایه‌ای تحت عنوان پوشش از کار افتادگی در اختیار فرد قرار می‌گیرد. البته به شرط آن‌که قبل از این مسئله، فرد شاغل بوده و بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشد.

پوشش هزینه‌های پزشکی و نقص عضو

خدمات این بخش هم توسط برخی از شرکت‌های بیمه در اختیار افراد قرار می‌گیرد و اگر در زمان اعتبار بیمه‌نامه، شخص بیمه‌شده دچار سانحه‌ای شود که منجر به نقص عضو و یا بستری شدن بشود، می‌تواند از مزایای این نوع استفاده کند.

بیمه عمر فرزندان

بیمه عمر فرزندان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به شمار می‌رود و با ارائه مزایای مناسب، پشتیبان خوب مالی برای کودک است. با بیمه کردن فرزندان، هر ماه با پرداخت بخش کوچکی از درآمد خود، آن را برای تامین آینده مالی کودک ذخیره خواهید کرد. همچنین فرزندان با استفاده از بیمه عمر علاوه بر سرمایه‌ای که در آینده دارند، از خدمات آن مانند جبران خسارت حوادث ناگهانی نیز بهره می‌برند.

برای بیمه فرزندان نیاز است با شرکت بیمه‌گر مورد نظر خود صحبت و اطلاعات ضروری و لازم را از کارشناسان بیمه دریافت کنید.

استعلام و خرید آنلاین یک بیمه عمر خوب

در بیمه شو، سامانه مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه، می‌توانید قیمت انواع بیمه‌نامه اعم از بیمه عمر، بیمه تکمیلی درمانی، بیمه‌های مربوط به خودرو و ... را از شرکت‌های مختلف استعلام بگیرید، شرایط و پوشش‌ها را با یکدیگر مقایسه و بیمه مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنید. بیمه‌نامه در کوتاه‌ترین زمان صادر و به آدرس دلخواه شما ارسال خواهد شد.

نظر شما