شناسهٔ خبر: 67262804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قالیباف در اجتماع زنان پیشران پیشرفت ایران:

زنان را پیشران اصلی پیشرفت می‌دانیم / مخاطب برنامۀ هفتم خانواده و زنان در خانواده‌اند/ میان زن و مرد در مدیریت تبعیضی وجود ندارد

با همه زمان و دختران ایرانی عهد می‌بندم که خانواده و زن در خانواده مهمترین عنصر و سلول جامعه است. معتقدم اگر مادران ما آرامش و آسایش داشته باشد، جامعه ما آرامش و آسایش دارد.

صاحب‌خبر -

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش امروز گفت: خانواده و زن در خانواده مهم‌ترین عنصر و سلول جامعه است.

 محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز (چهارشنبه) در همایش زنان، پیشرانِ پیشرفتِ ایران در مرکز سالن همایش نورالرضا (ع) حاضر شد.

قالیباف گفت: ما هر چه از جامعه توقع داریم، اول از خانواده با محوریت زن داریم. زن به عنوان یک مادر، مهم‌ترین عنصر فرهنگ و جامعه ما است. فرهنگ، زنانه‌ترین عنصر در جامعه است، و ما شما را پیشران اصلی کشور می‌دانیم. امروز ما معتقدیم اگر مادران آرامش و آسایش داشته باشند، جامعه ما آرامش و آسایش دارد. سنگ صبور خانه، زن و مادر خانه است.

وی افزود: در تنظیم برنامه هفتم برای پنج سال آینده مخاطب برنامه هفتم، خانواده و زنان خانواده هستند.
بنده بر این باورم که در گذشته عمل کردم و در آینده هم جدی‌تر عمل می‌کنم، که زنان ما در عرصه‌های مدیریتی هیچ فرقی با مردان نمی‌کنند و نباید هیچ تبعیضی بین زنان و مردان باشد. در حوزه مدیریت، مهم شایسته گزینی و شایسته سالاری است و این حق آن‌ها است که در پست‌های مختلف مدیریتی باشند. زنان ما اساس پیشرانِ پیشرفت‌اند که ان‌شاءالله این امکان را فراهم خواهیم کرد.

قالیباف گفت: زنان سرپرست خانوار باید حق تقدم داشته باشند. لذا باید از زن حمایت شود و به آن‌ها توجه شود. ما معتقدیم تربیت نسل آینده در خانه و حتماً با خانه‌داری زن محقق می‌شود، چون زنان، پیشرانِ پیشرفتِ ایران عزیزمان هستند. شما مراکز شهربانو و سرای محله در بحث مربوط به دختران جوانمان را در شهر دیدید، جایی برای حضور دخترانمان فرصت‌هایی را توأم با امنیت اجتماعی و اخلاقی برایشان فراهم کردیم. در حوزه مدیریتی و اشتغال و نیروی انتظامی، زنان ما وارد شدند و درجه گرفتند و رشد کردند. ما فرصت‌هایی را فراهم می‌کنیم، برای دخترهای جوان کشورمان که بتوانند ورزش کنند، مطالعه و …کنند. اولویت جدی‌ما آماده سازی محیط شهر برای زنانمان بوده است و پیگیری خواهیم کرد.

قالیباف همچنین تاکید کرد: در حوزه معیشت و سلامت، خانواده‌ها به دلیل تورم، تحت فشار هستند. اینجا بیشترین فشار به سبد خانوار آمده است. بنده با شناخت ظرفیت‌ها، دولت چهاردهم را ضامن آن می‌دانم، که تورم کاهش پیدا کند و افزایش حقوق اتفاق بیفتد و این فاصله را با کمک نقدینگی و کالای اساسی جبران می‌کنم.


مطمئن باشید که این آسایش و آرامش را برای شما فراهم می‌کنیم تا شما بتوانید در پیشرفت کشور نقش خودتان را ایفا کنید./ مهر

نظر شما