شناسهٔ خبر: 67262614 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جباری خبر داد؛

بررسی تخلفات سقط عمدی جنین جهت صدور احکام قضایی

حبیب احسنی پور

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، از برگزاری ششمین جلسه «کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین» در ستاد وزارت بهداشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری گفت: کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین با هدف دستیابی به اهداف ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۲ در وزارت بهداشت تشکیل شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین مصوبات ششمین جلسه این کارگروه تقویت همکاری و تعامل فیمابین معاونت درمان و اداره کل حقوقی، املاک و تنظیم مقررات در خصوص حل و فصل مشکلات مرتبط با تنظیم گزارش‌های تخلفات سقط عمدی جنین به منظور صدور احکام قضائی مبتنی بر تبصره ۴ ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و نیز ابطال پروانه فعالیت پزشک یا ماما یا دارو فروشی که خارج از مراحل این ماده وسایل سقط جنین را فراهم سازند یا مباشرت به سقط جنین کنند، بود.

جباری ادامه داد: همچنین در این جلسه، مصوب شد که به‌منظور حساس‌سازی بیشتر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، در یکی از نشست‌های صبحگاه نظارت معاونت درمان از اساتید موضوع دعوت به عمل آید تا اهمیت موضوع برای مدیران نظارت بر درمان سراسر کشور یادآوری شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تا مقدمات تدوین شیوه نامه چگونگی مواجهه با درخواست سقط قانونی جنین در موارد چند قلویی، ناشی از درمان ناباروری و موارد الیگوهیدروآمنیوس در چارچوب موازین شرعی و قوانین مرتبط از جمله ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با همکاری سازمان پزشکی قانونی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دبیرخانه ستاد ملی جمعیت، آغاز شود.

جباری بیان داشت: همچنین به منظور تسریع روند اصلاحات محتوای درس بهداشت و تنظیم خانواده مربوط به رشته مامایی و تغییر عنوان آن به عنوان باروری سالم و جمعیت، در این جلسه از دبیر بورد مامایی و بهداشت باروری نیز دعوت به عمل آمد.

نظر شما