شناسهٔ خبر: 67262555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سعید جلیلی: دانشگاه می‌تواند دولت را به نقاطی که در قله می‌بیند برساند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت دانشگاه نه‌تنها می‌تواند به تو کمک کند، بلکه می‌تواند دولت را به بسیاری از نقاطی که در قله می‌بیند برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری با جمعی از اساتید دانشگاه، صبح چهارشنبه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران دیدار کرد.

جلیلی در این نشست گفت: در دو سه سال گذشته این چندمین جلسه‌ای است که با اساتید در دانشگاه‌های مختلف کشور داشتم. خواهش من از اساتید و دانش‌آموختگان این بوده که هر دانشگاه باید یک دولت سایه باشد. دولت سایه یک گفتمان است نه تشکیلات. آن گفتمان هم این است که هر کسی در حد وسع خودش به ارتقا کشور کمک کند. چه دولت رقیب وجود داشته باشد چه رفیق، ما نیاز داریم که دولت سایه وجود داشته باشد و به دولت کمک کند و اگر کاری را خطا دیدند آن‌را مطرح کنند یا سعی در برطرف کردن آن مشکلات کنند. دانشگاهیان در آنچه در دولت و بخش‌های مختلف می‌گذرد می‌توانند تأثیرگذار باشند.

در کشور ما از یک سو دریایی از فرصت‌ها داریم و از سویی انبوهی از مشکلات داریم
وی افزود: دو دیدگاه در کشور وجود دارد: یکی اینکه نگاه حداقلی به دانشگاه داشته باشیم. یک نگاه هم این‌که این ظرفیت بزرگ هیئت علمی و ظرفیت دانشجویان، یکی از بزرگترین فرصت‌های ماست. اگر این ظرفیت را کنار بگذاریم یعنی یک فرصت بزرگ را در کشور نادیده گرفتیم. در کشور ما از یک سو دریایی از فرصت‌ها داریم و از سویی انبوهی از مشکلات داریم.

دانشگاه می‌تواند دولت را به بسیاری از نقاطی که در قله می‌بیند برساند
وی ادامه داد: شعار باید خلاصه و عصاره برنامه‌ی کاندید برای ۴ سال آینده کشور باشد. ما امروز در بزنگاه تاریخی هستیم. در شرایطی که در عرصه‌های مختلف یک جهان فرصت در اختیار داریم. ثمره یک جهان فرصت باید یک ایران جهش باشد و اگر جهش اتفاق نیفتد یعنی ایراداتی وجود دارد. این هدف محقق نمی‌شود مگر این‌که دولت برای هر ایرانی در جهت جهش ایران یک نقش باشکوه ایجاد کند و بستر استفاده از استعدادها را فراهم کند.
مثال واضح آن، دانشگاه است. در قدم اول باید بدانیم که ظرفیت دانشگاه نه‌تنها می‌تواند به تو کمک کند، بلکه می‌تواند دولت را به بسیاری از نقاطی که در قله می‌بیند برساند.

نظر شما