شناسهٔ خبر: 67262444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهیه طرح بیابان‌زدایی برای ۶۰ هزار هکتار از اراضی گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تا کنون برای حدود ۶۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان طرح بیابان‌زدایی تهیه شده و امسال نیز بنا داریم برای ۵۵ هزار هکتار دیگر از این عرصه‌ها طرح را تهیه کنیم.

صاحب‌خبر -

حمید سلامتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: بخشی از پدیده بیابان‌زایی به دلیل تغییرات اقلیمی بوده و بخش دیگر ناشی از فعالیت‌ها و عوامل انسان‌ساز است. از سوی دیگر مجاورت استان گلستان با صحرای قره‌قوم و بالخان در ترکمنستان، اثر مستقیمی بر گسترش بیابان در استان دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: برای مقابله با پدیده بیابان‌زایی، نیازمند تهیه و اجرای برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت هستیم و با توجه به اینکه 130 هزار هکتار از اراضی استان استعداد بیابانی شدن و تبدیل به کانون ریزگردها را دارد، طرح‌های مطالعاتی برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی در بخش‌هایی از این عرصه‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: تا کنون برای حدود 60 هزار هکتار از بیابان‌های استان طرح بیابان‌زدایی تهیه شده و امسال نیز بنا داریم برای 55 هزار هکتار دیگر از این عرصه‌ها طرح را تهیه کنیم.

سلامتی خاطرنشان کرد: طرح‌های بیابان زدایی برای یک بازه 10 ساله طراحی شده و اجرای آن بیش از 5.1 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سفر دوم دولت شهید رئیسی به استان گلستان نیز مورد مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به اتکای این طرح به منابع دولتی و محدودیت اعتبارات، تلاش ما این است که مشارکت جوامع محلی و سایر ذینفعان را برای طرح‌های بیابان‌زدایی جلب کنیم.

انتهای پیام/582/.

نظر شما