شناسهٔ خبر: 67262198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زاکانی: فقر را از بین می‌بریم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در نشست خبری گفت: ما امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی و تلاش و کوشش را برای خدمت به مردم و آبادانی داشتیم و براساس این تجربیات باید تولید کننده، مصرف کننده و صادر کننده همه سود کنند، با اعتبار طلا که می دهیم فقر را از بین می بریم. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در نشست خبری گفت: ما امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی و تلاش و کوشش را برای خدمت به مردم و آبادانی داشتیم و براساس این تجربیات باید تولید کننده، مصرف کننده و صادر کننده همه سود کنند، با اعتبار طلا که می دهیم فقر را از بین می بریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در نشست خبری امروز که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: ما امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی و تلاش و کوشش را برای خدمت به مردم و آبادانی داشتیم و دارای تجربات خوبی و ناکامی هایی داشتیم که وقتی مرور می کنیم یک چهارچوب خواهیم داشت برای ادامه راه خدمت.

وی افزود: شهید رییسی جهت دولت را درست کرد اما کارها نا تمام بود ما فرصت ها و قابلیت های زیادی داریم که البته بی لیاقتی هایی هم داریم که ما را برای رسیدن به راه اصلی بازمی دارد. در کشور امکانات گسترده ای داریم برای آبادانی و پیشرفت که الگوی درست برای شکل گیری تمدن اسلامی گام بر داریم.

زاکانی ادامه داد: یک هسته مرکزی فکری منسجم بر گرفته از امام و همچنین بسته های تحولی برای باز کردن گره زندگی مردم و جایگاه و منزلت ما را ارتقا دهد تا نقش ایران یک نقش بزرگ بین المللی قرار دهد. البته بعد عملی و نظری برای رسیدن به آن در ایران وجود دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بنده ۱۴ بسته آماده کردم اینکه به طور نقطه ای مشکلات را حل کنیم یا منتظر مشکلات باشیم برای حل آن کافی نیست زیرا عقب افتادگی تاریخی در دوره ستم شاهی اتفاق افتاد را باید جبران کنیم. 

وی افزود: کارهای ما کاملا کارشناسی است دیروز وزیر انور خارجه قبلی دیروز حرف های سست و بی پایه زد که جوابش را خواهیم داد. البته خیلی ها باید محاکمه می شدند. الان باید خیلی ها پاسخ کارهایی که انجام داده اند را بدهند. 

زاکانی اضافه کرد: عناوین ۱۴ بسته تحولی را اشاره می کنم. اولین بسته یارانه انرژی است فقر مطلق از ایران محو می شود که نسبت به گذشته همه تعجب کنند. بسته دوم برقی سازی است که آثار اقتصادی دارد. سوم بسته امنیت غذایی که در کشاورزی دیگر نگرانی وجود نداشته باشد. اما بسته چهارم سلامت است و بسته پنجم مسکن و شهرسازی است که مسکن آن معظل جدی بی خانمانی بوده و بیش از ۴۱ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: بسته ششم بین الملل است که گفتمان انقلاب در همه جا گسترش می یابد که گام های مختلفی دارد که بتوانیم در سطح جهان از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. بسته هفتم ما مربوط به بانوان و دختران است که رسالت حداکثری در جامعه دارند در واقع اینکه زن برای بهره مندی قدرت مندان قرار گیرد باطل است. حضور بانوان در دولت ما بیشتر از  دولت های قبل است. بسته هشتم ما اصلاح حکمرانی و مدیریت در کشور است. بسته نهم مبارزه با فساد اقتصادی و موانع و تبعیض است. بسته دهم ما علم و فناوری است که برای ما مدرسه دانشگاه و حوزه یک رکن اساسی است که برای این ظرفیت ها بسته متنوعی داریم.

زاکانی گفت: قوی ترین وزیر کابینه ما باید وزیر آموزش و پرورش باشد. بسته یازدهم مربوط به فرهنگ و هنر است. در واق هنر و هنرمند باید در جایگاه واقعی خودشان باشند . بسته دوازدهم تثبیت ارز است ترکیه طی ۲۰ سال ۲۵۰ میلیارد تومان صادرات داشته و در موضوع ناتو عضو بوده و ۲ پایگاه آمریکا رادارد. بسته سیزدهم مربوط به زیر ساخت حمل و نقل کشور است که موضوع ریل می تواند گشایش های اقتصادی داشته باشد. بسته آخر که چهاردهم نفت و گاز و انرژی است. این چهارده بسته میتواند کشور را متحول کند.

زاکانی گفت: قوی ترین وزیر کابینه ما باید وزیر آموزش و پرورش باشد. بسته یازدهم مربوط به فرهنگ و هنر است. در واق هنر و هنرمند باید در جایگاه واقعی خودشان باشند . بسته دوازدهم تثبیت ارز است ترکیه طی ۲۰ سال ۲۵۰ میلیارد تومان صادرات داشته و در موضوع ناتو عضو بوده و ۲ پایگاه آمریکا رادارد. بسته سیزدهم مربوط به زیر ساخت حمل و نقل کشور است که موضوع ریل می تواند گشایش های اقتصادی داشته باشد. بسته آخر که چهاردهم نفت و گاز و انرژی است .

وی ادامه داد: این چهارده بسته میتواند کشور را متحول کند.زاکانی گفت: در حوزه اقتصادی چند گام طراحی کردم که گام اول  آزادسازی از شرایط دلارو ارز و تقویت پول ملی گام  دوم جهش تولید و گام سوم جلوگیری از خام فروشی گام چهارم خلق ثروت است.

وی افزود: علاوه بر اینکه کشور ما هزاران ظرفیت دارد می توان به طرف انرژی پاک رفت . همین انرژی که سال ۱۴۰۲ در کل کشور در برق و  بنزین و گاز در حوزه خانوار صورت گرفته را در بعد خانواده ارزیابی کرده و میزان مصرفی که ۳ ماه انجام شده است  را اعتبار طلا می دهیم البته همسازی با ارز ندارد. به میزانی که خانواده مصرف می کند و یا مصرف نمی کند ارزیابی می شود.

زاکانی گفت: در حوزه اقتصادی چند گام طراحی کردم که گام اول  آزادسازی از شرایط دلارو ارز و تقویت پول ملی گام  دوم جهش تولید و گام سوم جلوگیری از خام فروشی گام چهارم خلق ثروت است.

وی افزود: علاوه بر اینکه کشور ما هزاران ظرفیت دارد می توان به طرف انرژی پاک رفت . همین انرژی که سال ۱۴۰۲ در کل کشور در برق و  بنزین و گاز در حوزه خانوار صورت گرفته را در بعد خانواده ارزیابی کرده و میزان مصرفی که ۳ ماه انجام شده است  را اعتبار طلا می دهیم البته همسازی با ارز ندارد. به میزانی که خانواده مصرف می کند و یا مصرف نمی کند ارزیابی می شود.

زکانی گفت: برای ما تولید و مصرف کننده از اهمیت بسزایی دارد. آنچه در داخل کشور تولید می شود در حوزه های مختلف با ایراد همراه است. از طرفی
کارشناسان مشخص می کنند قیمت ارز باید چقدر باشد نسبت به پول ملی که برای تولید کننده و مصرف کننده و صادر کننده بیارزد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید تولید کننده مصرف کننده و صادر کننده همه سود کنند، گفت: در واقع با اعتبار طلا که می دهیم فقر را از بین می بریم. در این تغییر و تحول مناطق سردسیر و گرم سیر ضرایبی می خورد که هیچ کس ضرر نکرده و همه سود می برند در واقع همه مردم در اقتصاد سود می برند.

وی افزود: دولت رییسی مختصات دولت و کشور را تغییر داد برخی کارها که نیمه تمام ماند تمام می کنیم و برخی کارها که باید شروع شود را آغاز می کنیم.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره قیمت بنزین و همچنین صحبت های ظریف وزیر اسبق خارجه گفت: حرف های ظریف بسیار نادرست است و جوابش را فردا خواهم داد البته اسناد موجود است یک نامه توهین آمیز به من نوشت باید بگویم هنر مذاکره را آنها نداشتند اما باید بگویم اینکه ظریف درباره آقای ظریف صحبت کرد را نخواهم گذشت و با عدد و رقم و اسناد جوابش را حتما فردا خواهم داد.

زاکانی ادامه داد: همه غرب آمریکا نیست لازما ما به قدرت شرق اعتقاد داریم البته ما خط قرمز داریم که آن رژیم صهیونیست است که حماس کار آن را تمام خواهد کرد. ما با اروپا ارتباط برقرار می کنیم البته به توانایی های خودمان تاکید و تکیه می کنیم. برجام یک کار غیر کارشناسی بود زیرا ما همه تعهدات را ما انجام دادیم اما هیچ چیزی برای ما حل نشد. آمریکا باید به خودشان به عنوان متهم و مجرم نگاه کند ما صدای خاموش ژاپن هستیم بمب های اتمی که بر روی هیروشیما ریخت باید پاسخ و محاکمه شوند.

زاکانی گفت: رقابت ما یک رقابت جدی است و تا آخر ایستاده ایم. کابینه ما یک کابینه تحول خواه قدرتمند است البته قابلیت ها افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوالی گفت: فکر میکنم ایده هایم قابل اجرا و قابل پیشرو بوده و اثرش در سفره مردم نمایان می شود. تفکر دولت روحانی در مسکن و معیشت ناکارآمد بود باید بگویم با یک تصمیم درست بافت فرسوده در کشور حل می شود در خصوص معیشت هم ما برنامه داریم. به طور مثال 
روزانه ۱۲۰ تن گوشت در تهران توزیع می کنیم که ۳۰ درصد ظرفیت است اما قیمت مناسب۳۱۵ هزار تومان انجام می شود که در بازار بیشتر است.  با این کار کرامت انسانی حفظ می شود.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:موضوع مناظره فردا اقتصادی است و قرار نیست به یکدیگر توهین کنیم. فقط جواب صحبت هایشان را در کمال احترام و با اعداد و ارقام و سند داده می شود. من انتقاد کردم از آقای پزشکیان که چرا همیشه موضعش مطالبه گری است و چرا هیچ موقع پاسخگو نیست البته  من خودم همیشه پاسخگو هستم. اینکه مدام در موضوعات به کارشناسان محول کنیم درست نیست زیرا خود فرد باید دارای ایده و طرح باشد نه اینکه پاس بدهیم به کارشناسان. 


زاکانی با تاکید بر اینکه من طی ۴۵ سال از انقلاب پاسخگو کارهایم در جاهای مختلف هستم، گفت: در خصوص حجاب باید بگویم یک امر شرعی و هم یک امر قانونی است اما درباره فیلترینگ باید بگویم اینترنت را موهبت خوب می دانم و بهترین استفاده را از اینترنت خواهیم برد و سرعت اینترنت را ۵۰ برابر افزایش می دهیم. چندین برابر یارانه ای که امروز می دهیم با بسته های ما مردم سود می برند یارانه دادن به مردم معنی ندارد. 

انتهای پیام/

نظر شما