شناسهٔ خبر: 67262178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

باقری: در رقابت‌های انتخاباتی از سرمایه سیاست خارجی هزینه نکنیم

سرپرست وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر سابق امور خارجه تصریح کرد: در رقابت‌های انتخاباتی از سرمایه سیاست خارجی هزینه نکنیم. دیپلماسی بدون میدان به تریبونی برای اعلام مواضع تبدیل می‌شود. سرپرست وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر سابق امور خارجه تصریح کرد: در رقابت‌های انتخاباتی از سرمایه سیاست خارجی هزینه نکنیم. دیپلماسی بدون میدان به تریبونی برای اعلام مواضع تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی باقری کنی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعاهای مطرح شده درباره  کاهش نرخ تورم پس از برجام گفت: آمار اقتصادی را که باید از دوستان اقتصادی بپرسید ولی من عرض می کنم که  در رقابت های انتخاباتی سرمایه سیاست خارجی را نباید هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه سیاست خارجی سرمایه ملی است و نباید در کارزار های رقابت انتخاباتی عده ای بخواهند آن را به تاراج بگذارند، گفت: وظیفه ما است که از مرزهای سیاست خارجی به عنوان گنچینه ملی صیانت کنیم و از موضوعات انتخاباتی و سیاست داخلی را اجازه ندهیم که بخواهد واردسیاست خارجی شود. 

وی افزود: دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم و شهید امیرعبداللهیان محسسوس است و بسیاری مورد اتفاق همه است. ما باید  از مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه تنش زدایی کرده و به دنبال تهدیدزدایی باشیم.

سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه بحث سیاست همسایگی راهبردی است و چند بار مورد تاکید رهبری قرار گرفت، گفت:  موضوع تثبیت و نهادینه کردن نقش و جایگاه ایران در شانگهای و بریکس، استفاده از ظرفیت های بین المللی و نقش آفرینی های مهم در عرصه بین المللی تا جایی که ایران از حق مشروع خود در پاسخ به اقدامات رژیم صهیونیستی استفاده کرد و آمریکا و اسرائیل نتوانستند از هیچ ظرفیت بین المللی علیه ایران استفاده کنند.

باقری همراهی میدان و دیپلماسی را واقعیت غیر قابل انکار دانست و گفت: این واقعیت در این 1020 روز دولت شهید رئیسی خود را نمایش داد. زمانی بحث بود فاصله ای بین میدان و دیپلماسی است اگر دیپلماسی بدون میدان باشد، به یک سخنگاه برای اعلام مواضع تبدیل می شود واین دو باید پشتیبان هم باشند که در دولت رئیسی و امیرعبداللهیان تثیبت شد و آثارش را در عرصه های مختلف دیدیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما