شناسهٔ خبر: 67262156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

قالیباف از ارائه لیست اموالش و دارای هایش طفره رفت قالیباف از ارائه لیست اموالش و دارای هایش طفره رفت

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: لیست اموالم را به قوه قضاییه اعلام کردم و در تمام سایت‌ها هست؛ خانواده‌ام نیز در تهران زندگی می‌کنند. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «بدون تعارف» در پاسخ به این پرسش که چرا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده

صاحب‌خبر -

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: لیست اموالم را به قوه قضاییه اعلام کردم و در تمام سایت‌ها هست؛ خانواده‌ام نیز در تهران زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «بدون تعارف» در پاسخ به این پرسش که چرا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده است، گفت: بعد از حادثه تلخی که برای شهید رئیسی رخ داد، برای ورود به این عرصه احساس وظیفه کردم چون آشنایی در حوزه اجرایی دارم. علاوه بر این برنامه هفتم به عنوان میثاق مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به اجرای قوی نیاز دارد؛ لذا با توجه به آشنایی با عرصه قانون‌گذاری و اجرا وارد انتخابات شدم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه انتقادی از خود داد، گفت: وقتی وارد مجلس یازدهم شدم، ۲۰ ماه از عمر دولت قبل باقی مانده بود؛ آن زمان گفتم که اگر وارد مجلس شوم دولت را وادار به کار می‌کنم. بعد از گذشت مدتی احساس کردم که این موضوع در عمل رخ نمی‌دهد و این کار نمی‌شود، چون وقتی اساس و جوهره کار اشکالات دارد و مدیریت قوی و جدی نیست، کار پیش نمی‌رود.

در ادامه این سوال از قالیباف پرسیده شد که در صورت پیروزی در انتخابات، بعد از گذشت ۶ ماه از دولت چه گروه یا گروه‌هایی به عملکردش انتقاد می‌کنند؛ که قالیباف گفت: فکر می‌کنم در ۶ ماه اول مورد نقد بعضی از دوستان و گروه‌ها قرار گیرم چون اساس ما در زمان انتخاب افراد، شایسته گزینی و شایسته سالاری است.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حاضر است به مردم درباره خانواده، اموال و دارایی‌هایش توضیح دهد، گفت: بله؛ این حق مردم و قانون است. البته جزو مسئولانی بودم که لیست اموالی که به قوه قضاییه دادم را اعلام کردم؛ بعضا این موضوع دستاویز برخی از جریانات سیاست باز و افراد شد. ما هیچ گاه وارد حاشیه‌ها نمی‌شویم چون کارمان را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: مگر می‌شود قوه قضاییه این‌ها (لیست اموال) را بگیرد و بعد رسیدگی نکند و هر دوره‌ای که تغییر می‌کند و زیاد و کم می‌شود هم قوه قضاییه بررسی می‌کند.

مجددا مجری پرسید که آیا مایل هستید شفاف‌تر راجع به دارایی‌هایتان اعم از خانه و ویلا و باغ توضیح دهید؛ قالیباف در پاسخ گفت: من همه چیز و لیست را اعلام کردم.

مجری دوباره پرسید که آیا نمی‌خواهید این لیست اموال را اینجا بگویید؟ قالیباف گفت: گفته‌ام دیگر؛ در همه سایت‌ها هست. وقت ۱۵ دقیقه ما را نگیرید.

وی اضافه کرد: یک دختر و دو پسر و چهار نوه دارم که زندگی خودشان را دارند؛ هر زمان که وقت انتخابات می‌شود حرف‌هایی مطرح می‌شود از جمله اینکه این‌ها در ایران زندگی نمی‌کنند؛ خیر آن‌ها در ایران هستند و در تهران زندگی می‌کنند.

منبع: fararu-746322

نظر شما