شناسهٔ خبر: 67262043 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آماده‌باش پناهگاه‌های ورشو پس از اظهارات دودا درباره تجزیه روسیه!

شهردار پایتخت لهستان از برگزاری مانوری با هدف حصول اطمینان از کیفیت و عملکرد درست منابع آب آشامیدنی و برق اضطراری در پناهگاه‌های این شهر خبر داد!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رافال ترزاسکفسکی، شهردار ورشو با اشاره به برگزاری مانور بدون هماهنگی جهت اطمینان از عملکرد مناسب خدمات اضطراری پناهگاه‌های این شهر گفت که این مانور «محض احتیاط» انجام شده است!

وی دراین‌باره گفت: به عنوان بخشی از برنامه ایمنی ورشو، در حال بازرسی زیرساخت‌های حیاتی هستیم. دیروز تمام خدمات شهری مانور آموزشی داشتند و بنابراین ما آماده‌ایم.

شهردار ورشو افزود: در حال آماده‌سازی منابع و ذخایر آبی و تدارک انبارها برای ذخیره تجهیزات اضافی همچون ژنراتور هستیم. باید برای هر نوع شرایطی مهیا باشیم.

ترزاسکفسکی همچنین تصاویری از این مانورها را در شبکه «ایکس» منتشر کرد و با اشتراک متنی که به نظر در تلاش برای فرونشاندن نگرانی مردم ورشو نگاشته شد، نوشت: صرفا مانور است!

به گفته شهردار ورشو، خدمات برق و آب، پلیس، آتش‌نشانی و ارتش همه برای آزمایش «سناریوهای مختلف واکنش در شرایط بحرانی احتمالی با هم همکاری کردند.»

ورشو حدود ۱.۸ میلیون نفر جمعیت دارد و قادر است تا در تونل‌های مترو، پارکینگ‌های زیرزمینی و سایر پناهگاه‌های مشخص‌شده به حدود سه میلیون نفر خدمات بدهد.

مانورهای اضطراری در ورشو کمتر از دو روز پس از آن برگزار شد که آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان خواستار «استعمارزدایی از روسیه از طریق تجزیه آن به کشورهای کوچک‌تر» شد! اظهارات و ادعاهای او در جریان کنفرانس موسوم به «صلح اوکراین» در سوئیس مطرح شد!

ورشو همواره یکی از حامیان صریح کی‌یف بوده است. لهستان یکی از مراکز لجستیکی برای تقریبا تمام محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از ناتو به اوکراین محسوب می‌شود و از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ همواره از این کشور حمایت کرده است.

نظر شما