شناسهٔ خبر: 67252993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بلینکن: روسیه نتوانست به اهداف خود در اوکراین دست یابد!

وزیر خارجه آمریکا امروز بی‌اشاره به واقعیت‌های میدانی عملیات ویژه نظامی مسکو مدعی شد: روسیه نتوانست به اهداف خود در اوکراین دست یابد!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد: ما برای اعمال تحریم‌ ها علیه روسیه و کشورهایی که از آن حمایت می‌کنند، تلاش کردیم تا حملات به اوکراین متوقف شود.

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص ادامه داد: ما به اوکراین کمک های اضافی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار ارائه کردیم. ما در حال تلاش برای تسریع رسیدن بسته کمک نظامی جدید به اوکراین هستیم.

«آنتونی بلینکن» بی اشاره به واقعیت های میدانی عملیات ویژه نظامی مسکو مدعی شد: پوتین رئیس جمهور روسیه نتوانست به اهداف خود در اوکراین دست یابد! ما برای پیوستن اوکراین به ناتو تلاش می‌کنیم و شاهد افزایش هزینه‌های دفاعی (نظامی) در این ائتلاف بوده‌ ایم. ما بر تضمین موفقیت بلندمدت اوکراین در برابر روسیه متمرکز هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: روابط امنیتی ما با (رژیم) اسرائیل فراتر از موضوع غزه است و تهدیدهای ایران، حوثی ها و حزب الله را دربر می گیرد! به بررسی یکی از محموله‌های تسلیحاتی که قرار است به اسرائیل ارسال شود، ادامه می‌دهیم.

بلینکن گفت: ما مطمئن هستیم که (رژیم) اسرائیل سلاح های لازم برای مقابله با تهدیدات را به دست می آورد. مهم است تمام تلاش خود را برای پایان دادن به چالش های امنیتی اسرائیل و لبنان انجام دهیم. اگر در غزه به آتش بس برسیم، فکر می کنم به راه حل دیپلماتیک بین لبنان و (رژیم) اسرائیل هم خواهیم رسید.

این مقام آمریکایی بدون محکوم کردن ادامه جنایت های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم غزه ادامه داد: تمام تلاش خود را برای پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه انجام می دهیم و مانع اصلی دستیابی به آتش بس حماس است. (رژیم) اسرائیل باید اقدامات بیشتری را برای محافظت از غیرنظامیان در غزه و اطمینان از دریافت کمک به آنها انجام دهد.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: سریع ترین راه برای پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه، دستیابی به آتش بس است. ما متعهد هستیم که به اسرائیل تسلیحاتی برای دفاع از خود ارائه دهیم!

نظر شما