شناسهٔ خبر: 67261941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت در انتخابات وظیفه تک‌تک مردم است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای وظیفه تک‌تک آحاد جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار امان‌الله گشتاسبی پیش‌ از ظهر امروز در مراسم روز ملی بسیج اساتید که در دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اظهار داشت: از تلاش‌های همیشگی اساتید در راه تعلیم و تربیت، پرورش نسل جوان و دفاع و صیانت از ارزش‌های انقلاب تشکر می‌کنم.

وی گفت: شهید چمران وظیفه‌شناس و قدرشناس بود، چراکه وظیفه خود را در جهت فعالیت‌های علمی و دفاع از اسلام و راه و ارزش‌های والای اسلامی به‌خوبی انجام داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: شهید چمران فرد مجاهد، مبارز و جهادی بود، باید این راه ادامه داشته باشد. حضور به‌موقع و مخلصانه در دانشگاه به همراه پرورش انسان‌های مخلص و بااراده و با اخلاق همچون شهید چمران، از جمله مأموریت‌های اساتید بسیجی از منظر رهبر معظم انقلاب است.

گشتاسبی بیان کرد: اگر امروز ایران اسلامی محور قدرت منطقه و به الگوی بیداری اسلامی تبدیل شده و دشمن را مستأصل کرده و امید کشورهای اسلام است، همه به برکت حضور و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و انقلاب اسلامی است که باید جایگاه کنونی‌مان را حفظ کنیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو بیان کرد: مگر می‌شود انقلاب را به دست کسانی بسپاریم که تاریخ 45 ساله انقلاب برایش مهم نباشد.

فرمانده سپاه استان کردستان مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای را وظیفه تک‌تک آحاد جامعه دانست و تاکید کرد: باید فردی را انتخاب کنیم که خادم ملت و به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلاب اعتقاد داشته باشد. از اقشار مختلف کردستان دعوت می‌شود که هشتم تیرماه با حضور گسترده در انتخابات، بار دیگر حماسه‌ای ماندگار خلق کنند.

امینی کارشناس و تحلیلگر سیاسی نیز در این مراسم به تحلیلی از وضعیت کنونی کشور و انتخابات پیش‌رو پرداختند.

اساتید بسیجی در انتخابات حضور حماسی خواهند داشت

مهدی حاتمی رئیس بسیج اساتید کردستان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: این برنامه به‌صورت سراسری در کشور برای 31 هزار نفر از اساتید بسیجی برگزار شده که هم‌زمان در شهر سنندج در 7 دانشگاه و در 5 شهرستان‌ در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری این برنامه را تشویق و ترغیب و حضور حماسی اساتید دانشگاه در انتخابات و حکمرانی علوی مدنظر عنوان کرد و افزود:  اساتید دانشگاه کردستان در رویداد پیش رو نیز نقش خود را در انتخابات و چارچوب هدایت‌پذیری اقشار مختلف ایفا می‌کنند.

رئیس بسیج اساتید کردستان به تعداد جلسات هیئت‌های اندیشه‌ورز اشاره کرد و افزود: در این راستا گزارشی‌هایی در کانون‌های مختلف، بحث اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور در سطح استان و در سطح خارج از استان ارائه شد.

وی بیان کرد: بسیج دانشجویی در دانشگاه با برگزاری مناظرات و جلسات سیاسی و برگزاری تریبون‌های آزاد و رو در رو با مخاطبان به بحث و گفت‌وگو می‌نشیند.

حاتمی یادآور شد: سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی بر حضور فراگیر دانشجویان، گسترش و توسعه مخاطب، کار جدی و عمیق با محوریت حل مسئله در دانشگاه‌ها تعیین گردیده است.

دانشجویان و اساتید دانشگاه انتخاب اصلح داشته باشند

حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه هر آنچه داریم از برکت خون شهداست گفت: مجموعه دانشگاه‌های استان به عنوان پیش رو در امر انتخابات در صف اول حضور خواهند داشت.

وی افزود: امروز روزی است که بیش از گذشته به هرآنچه که داریم باید افتخار کنیم و این افتخارات را مدیون خون شهدای این انقلاب شهدای همچون شهید سلیمانی و شهید رئیسی بدانیم.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: امروز ما داغدار شهادت شهید رئیسی رئیس‌جمهوری هستیم که جان خود را برای این انقلاب نثار کردند، شهیدی که به معنای واقعی خادم مردم و انقلاب بود و اکنون بر ما واجب است که با رشادت در این راه به این شهدا ادای دین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعریف و مفهوم واقعی بسیج دانشگاهی در بین اساتید به این معنا است که یک سازمان کاملاً ارزشمند مبتنی بر یک لشکر واقعی که مخلص انقلاب ودر راه خدا مشغول به خدمت است، خدمتی که در آن نسل فردای این انقلاب در حال‌ رشد و شکوفایی است.

 قادرزاده با اشاره به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد : شاید کمتر کشوری می‌تواند نه فقط در داخل خاک خود بلکه به‌عنوان یک چتر برای دیگر ملل در جهان اسلام به‌مانند این الگو بدرخشد و در این راه افتخار کسب کند.

رئیس دانشگاه کردستان ضمن دعوت از همه دانشجویان و اساتید دانشگاهی برای حضور و مشارکت بالا در انتخابات یادآور شد: امیدواریم اساتید دانشگاهی در انتخابات پیشرو، مشارکت مردمی در جهت انتخاب اصلح داشته باشند، انتخابی که هدف و رسالت آن ادامه راه شهید رئیسی و خدمت به مردم باشد.

در پایان از تعدادی از اساتید بسیجی استان کردستان تقدیر شد.

انتهای پیام/481/

نظر شما