شناسهٔ خبر: 67261843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی ۴ نفر از عوامل آتش سوزی در جنگل‌های لرستان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان از شناسایی ۴ نفر از عوامل حریق‌های عمدی شهرستان‌های چگنی، کوهدشت و پلدختر خبر داد.

صاحب‌خبر -
شناسایی ۴ نفر از عوامل آتش سوزی در جنگل‌های لرستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان با اعلام خبر شناسایی ۴ نفر از عوامل حریق در شهرستان‌های چگنی، کوهدشت و پلدختر گفت: بیش از ۹۵ درصد از عوامل ایجاد حریق در جنگل‌ها و مراتع انسانی و یک درصد غیرانسانی است.
 
سرهنگ سعید امیری گفت: ناآگاهی، غرض ورزی با منابع طبیعی، اختلافات قومی و قبیله‌ای و آتش زدن پس چر مزارع، از جمله علل عمدی آتش سوزی هاست.
 
وی با بیان اینکه طبق قانون، کسانیکه در منابع طبیعی عمداً ایجاد آتش سوزی کرده اند به حبس مجرد از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهند شد، خاطرنشان کرد: روستائیان و عشایر در صورت مشاهده هر گونه حریق، مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.
 
وی در پایان ضمن قدر دانی از مقامات قضایی که همیشه یاور منابع طبیعی هستند، خواهان برخورد خارج از نوبت، فوری، بسیارسخت و بازدارنده با این عوامل حریق‌های عمدی شد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
 
سرهنگ امیری همچنین خواستار برخورد جدی پلیس فتا با باز نشر کنندگان کلیپ ساختگی ناله‌های دردناک حیوانات که در سال ۹۹ تهیه شده بود به خاطر ملتهب کردن شرایط در فضای مجازی شد.

نظر شما