شناسهٔ خبر: 67261839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قحطی در غزه رو به افزایش است/ ۳۵۰۰ کودک در معرض خطر مرگ

تهران - ایرنا - دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه با اشاره به جلوگیری رژیم اسرائیل از رسیدن کمک های انسانی و دارو به نوار غزه با همدستی آمریکا هشدار داد که قحطی در نوار غزه در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه خود همچنین خواستار مداخله هرچه سریع تر و فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از تداوم این جنایت شد.

این بیانیه هشدار داد که سه هزار و ۵۰۰ کودک به دلیل سوء تغذیه و کمبود مکمل های غذایی و واکسیناسیون بر اثر ممنوعیت ورود به نوار غزه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

پیشتر، جنبش حماس از سازمان ملل و جامعه جهانی خواسته بود که برای کمک رسانی به ساکنان نوار غزه، تامین تمام نیازهای آنها و توقف جنایت اعمال قحطی و نسل کشی که مردم غزه معرض آن قرار دارند، تصمیمات فوری اتخاذ کنند.

این جنبش همچنین در بیانیه‌ای از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای باز کردن گذرگاه‌ها و ورود اجباری کمک‌ها به نوار غزه به رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند.

حماس در این بیانیه از اعمال قحطی به عنوان جنگ جنایتکارانه علیه مردم نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی نام برد و افزود: این جنگ جنایتکارانه توسط رژیم اشغالگر تروریستی اسرائیل علیه مردم ما در نوار غزه اعم از کودکان، زنان و سالمندان ادامه دارد و مظاهر قحطی و فاجعه انسانی در نوار غزه در حال افزایش است.

این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد که کابینه رژیم نازی اسرائیل با محاصره شدید نوار غزه، بستن گذرگاه ها و جلوگیری از ورود کاروان های کمک رسانی، زشت ترین انواع مجازات دسته جمعی را علیه فلسطینیان غیرنظامی غیرمسلح اعمال می کند.

حماس اشاره کرد که مظاهر قحطی و فاجعه انسانی در نوار غزه به ویژه در استان‌های غزه و شمال این منطقه در حال افزایش است و رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان برای انجام فصل‌هایی از جنگ اعمال قحطی و قتل‌عام‌های وحشیانه علیه ساکنان نوار غزه تلاش می کند .

پیش از این نیز دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه ای هشدار داده بود که افزون بر کمبود سوخت برای به کارگیری پمپ های آب، به دلیل تخریب تصفیه خانه آب و چاه های آب توسط ارتش رژیم اسرائیل در شهر غزه و شمال این منطقه، بحران در دسترسی به آب آشامیدنی سالم افزایش یافته است و هزاران نفر در این منطقه با تشنگی مواجه شده اند.

در بیانیه آمده بود که رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا اصرار دارند ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی غیرنظامی در نوار غزه را وارد تونل قحطی کنند و سیاست اعمال قحطی علیه کودکان و بیماران را تداوم بخشند و در رفتاری خطرناک و غیر انسانی از ورود غذا و دارو جلوگیری کنند.

به نوشته پایگاه عربی ۲۱ ، در نتیجه تداوم اقدام نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل در جلوگیری از ورود کمک های کافی به نوار غزه، میانگین آمار قحطی در این منطقه به سرعت افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، با گذشت نزدیک به ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما