شناسهٔ خبر: 67261796 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهروند خبرنگار آذربایجان شرقی؛

تاریکی مطلق بلای جان رانندگان در آزادراه تبریز - زنجان

تاریکی مطلق و کمبود مجتمع رفاهی در آزادراه تبریز - زنجان شهروند خبرنگار ما را گلایه‌مند کرد.

صاحب‌خبر -

تاریکی جاده شب هنگام خود موجب خوب آلودگی و خستگی رانندگان می‌شود و می‌تواند حادثه ساز شود. این مشکل در آزادراه تبریز - زنجان و همچنین زنجان - قزوین وجود دارد آزادراهی که تردد بسیار بالایی دارد و به جهت نزدیک بودن به مرز کشور ترانزیتی نیز محسوب می‌شود.

تاریکی مطلق این مسیر و همچنین کمبود استراحتگاه و مجتمع رفاهی خدماتی صدای رانندگان را درآورده است.

شهروند خبرنگار ما در ادامه به طور کامل به شرح مشکل آزادراه پرداخته است و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و عرض ادب؛ آزاد راه تهران - تبریز فقط محور قزوین - تهران دارای روشنایی است و بقیه آزادراه بدون روشنایی رها است به ویژه محور تبریز - زنجان؛  حتی یک روشنایی هم در آنجا دیده نمی‌شود. اگر روشنایی در این جاده نیاز نیست تقاضا دارم خط کشی‌ها به گونه‌ای انجام شود تا در تاریکی قابل دید رانندگان باشد و همینطور گاردریل ها؛ تاریکی به قدری است که گاردریل حاشیه جاده به هیچ عنوان دیده نمی‌شود.

از سوی دیگر با کمبود مجتمع رفاهی در محور تبریز - زنجان مواجه هستیم. وجود مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده نه تنها مکانی برای سوختگیری خودروها؛ استفاده از سرویس بهداشتی؛ اقامه نماز و همچنین رستوران و خرید تنقلات است بلکه بهانه‌ای برای توقف رانندگان در جاده می‌باشد تا رانندگان در این فاصله استراحت کنند و با خستگی به رانندگی ادامه ندهند.

این موارد می‌تواند در کاهش تصادفات و خستگی رانندگان در این محور‌هایی که خدمتتان گفتم موثر واقع شود خواهش میکنم از اداره راهداری به این پیام بنده از طرف تمام رانندگان و مسافرانی که از این آزادراه تردد می‌کنند ترتیب اثر داده شود و این امکانات را در این آزادراه فراهم کند.

ناگفته نماند این جاده به دلیل نزدیکی آن به مرز کشور بسیار پرتردد و ترانزیتی است و فراهم کردن این امکاناتی که خدمتتان ارسال کردم از الزامات است.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

نظر شما