شناسهٔ خبر: 67261690 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

شهردار شهرستان استهبان خبر داد:

آسفالت ۱۲ هزار مترمربع از معابر استهبان  

شهردار شهرستان استهبان گفت: در حوزه زیرسازی و آسفالت تا امروز در سال ۱۴۰۳ با توجه به مشکلاتی که در تامین سوخت داشتیم توانسته ایم نزدیک به ۱۲ هزار مترمربع آسفالت کنیم که بعد از گاز رسانی به کارخانه در نیمه دوم سال این متراژ خیلی بیشتر خواهد شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، عبدالرحمان جوکار در نشست خبری با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت شهادت شهید جمهور و آرزوی طول عمر مقام معظم رهبری گفت: ما سعی می‌کنیم برنامه‌ها را در مجموعه شهرداری و شورای شهر در چند بخش شامل برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های عمرانی، برنامه‌های اجتماعی و برنامه‌های زیرساختی شهرداری تقسیم کنیم.


وی در خصوص بودجه مصوب سال جاری افزود: سال ۱۴۰۳ را با ۶۵ میلیارد تومان بودجه شهرداری شروع کردیم. سال قبل بودجه شهرداری ۳۵ میلیارد تومان بود. وصولی ما در سال قبل ۵۵ میلیارد تومان بود که شامل ۴۷ درصد اجرای بودجه عمرانی و ۵۳ درصد جاریم بود.


جوکار اضافه کرد: امسال با هماهنگی‌هایی که با دوستان داشتیم در جلسه‌ای نزدیک به ۱۵ روز پیش از مسئولان شهرستان دعوت کردیم که با توجه به مطالبات زیاد خانواده محترم شهدا و مردم عزیز سقف گلزار شهدای ضلع جنوبی امامزاده چهره نامناسبی دارد پیشنهاد کردیم که طرحی ارائه شود از طرف بنیاد شهید و شهرداری هم در گام اول مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند تا پایان همین ماه بنیاد شهید طرحی پیشنهاد خواهد داد و با کمک شهرداری و سایر ادارات اقدامات لازم انجام خواهد شد.


وی در خصوص تابلو مساجد سطح شهر گفت: شهرستان استهبان از نظر تعداد مساجد رتبه‌های بالایی دارد که نشان از مردم مؤمن و متدین این شهر و شهرستان است؛ ولی برای پیدا کردن این مساجد مشکلاتی برای مسافران و گردشگران پیش می‌آید برنامه‌ای را با هماهنگی امام‌جمعه محترم در خصوص طراحی تابلوهای مساجد با طرح جدیدی هماهنگ کردیم که الان مرحله طراحی تمام شد است و ساخت تابلوهای مساجد سطح شهر در حال انجام است.


شهردار استهبان در خصوص تابلو آرامستان‌ها گفت: تابلوی آرامستان‌های سطح شهر چهره خوبی نداشت برای دو آرامستان شهر دو تابلو با یک طرح و نماد زیباتری تهیه و نصب شد همچنین در معابر سطح شهر برای ۱۸۰ معبر تمثال مبارک شهدا تهیه کردیم که تابلوها در حال نصب است و تعداد زیادشان نصب شده است و مابقی هم در حال انجام است.


وی در خصوص برنامه‌های اجرایی سه ماهه اول گفت: برنامه‌هایی که در طول سه ماهه اول سال در حوزه فرهنگی داشتیم و در شهرداری سعی کرده‌ایم یک پای همه مراسمات و مناسبت‌های برگزار شده در سطح شهر باشیم، برنامه‌هایی مثل روز کارگر امسال به صورت ویژه با حضور همکاران و کارگران در شهرداری برگزار کردیم.


شهردار استهبان در ادامه افزود: در آینده نزدیک جشن غدیر را به صورت ویژه با همکاری و تعامل با محوریت امام‌جمعه محترم و عزیزان دیگر در سایر ادارات میزبان شهروندان خواهیم بود. در حوزه راهیان نور و اعزام کاروان ارتحال امام خمینی (ره) تعامل خوبی با مجموعه بسیج سپاه شهرستان جهت اعزام همشهریان داشتیم.


جوکار در خصوص جوانی جمعیت گفت: در جهت شعار سال جوانی جمعیت کارهای خوبی در شهرداری انجام شد، در راستای فرزندآوری و ازدواج همکارانمان برنامه‌های تشویقی خوبی در نظر گرفتیم همچنین در بحث آسیب‌های اجتماعی با همکاری شورای شهر و سایر ادارات مثل سپاه پاسداران، فنی حرفه‌ای و… نزدیک ۲۰ جلسه در سالن بعثت شهرداری برگزار شد که مربیانی تحت عنوان مربیان حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد و… دوره دیدند و الان در مرحله صدور گواهی است.


شهردار استهبان در ادامه افزود: برای ایام محرم و صفر با توجه به نوع عزاداری و مراسم‌های سنتی خاص شهر استهبان مثل چارچوب گردانی یا مراسم چک چکو کما فسابق میزبان مردم و مسافران خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به شروع توسعه عمرانی در شهرداری گفت: بوستان غدیر که در شهرستان به باغ گرامی معروف است را به نام بوستان غدیر مزین کردیم که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سعی می‌کنیم تا عید غدیر کار را تمام کنیم و افتتاحیه داشته باشیم. در حوزه فضای سبز و افزایش فضای پارک یک زمین را به مساحت ۱۶ هزار مترمربع در شهرک امام حسن به شهربازی اختصاص دادیم. شهربازی یکی از مطالبات اصلی کودکان است. علاوه بر این زمین ۱۶ هزار متری دو زمین دیگر در کنار این زمین تا مرحله کارشناسی پیش رفتیم که شهرداری تملک کند و به این ۱۶ هزار متر جهت ساخت فضای سبز اضافه شود.


شهردار استهبان در خصوص آسفالت معابر گفت: آسفالت یکی از مطالبات جدی دیگر مردم است که واقعاً به حق هم هست. از ابتدای شروع کارمان در استهبان کارخانه سنگ شکن را مجدد راه‌اندازی کردیم که ۲۰۰ تن قیر موجود داریم، مشکل ما در بحث آسفالت سوخت کارخانه بود که شهرداری بابت ماشین‌آلات عمرانی و خدمات شهری ماهیانه سهمیه خیلی کمی کمتر از ۱۰ هزار لیتر سوخت دریافت می‌کند که هم باید به ماشین‌آلات خدمات شهر و جمع‌آوری زباله‌ها و هم پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌دادیم.


جوکار در خصوص حل مشکلات کارخانه آسفالت گفت: مشکل سند کارخانه را داشتیم که الحمدلله حل کردیم و الان مناقصه گاز را برگزار کردیم پیمانکار برنده مناقصه انتخاب شده است و مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شرف بستن قرارداد هستیم و سعی می‌کنیم تا ظرف یک ماه آینده گازرسانی به کارخانه آسفالت را انجام دهیم که این اتفاق یک اتفاق زیرساختی بزرگی خواهد بود.


شهردار استهبان در خصوص اقدامات حوزه گردشگری گفت: مطالبه جدی مردم در حوزه گردشگری راه‌اندازی آبشار مصنوعی سرآسیاب بود بعد از عید ما این کار را شروع کردیم پمپ‌ها را طی دو مرحله تعمیرات اساسی انجام دادیم و با توجه به اینکه که پمپ‌ها تقریباً چندین سال بود به حال خودش رها شده و مشکل برق داشت تعمیر اساسی کردیم و این آبشار چند هفته اخیر دوباره راه‌اندازی شد.


جوکار در خصوص راه‌اندازی تونل نوری گفت: در موضوع گردشگری یک تونل نوری را در کنار قبور مطهر شهدای گمنام پارک آبشار در برنامه کارمان داریم. دو مسیر است که تقریباً یک ماه است همکاران مجموعه شهرداری در واحد موتوری و مجموعه پیمانکار شروع کردند به خرید تجهیزات و پایه‌ها نصب شده است و تا پایان هفته تونل نوری راه‌اندازی خواهد شد فضای خیلی خوبی در کنار صدای آب آبشار و طبیعت بکر درختانی که در آنجا وجود دارد ایجاد خواهد شد.


شهردار استهبان گفت: در حوزه زیرسازی و آسفالت تا امروز در سال ۱۴۰۳ با توجه به مشکلاتی که در تأمین سوخت داشتیم توانسته‌ایم نزدیک به ۱۲ هزار مترمربع آسفالت کنیم که بعد از گازرسانی به کارخانه در نیمه دوم سال این متراژ خیلی بیشتر خواهد شد همچنین بحث تک لبه و جدول از ابتدای سال آغاز کردیم و معابری مثل کنار پارک جمالی و کوچه‌هایی مثل پشت آموزش پرورش، مسجد موسی بن جعفر، کوچه دفتر امام‌جمعه و خیابان میثم در حال آسفالت هستیم.


وی افزود: قدمت شهرداری استهبان تقریباً از یک قرن می‌گذرد و بعضی از خودرو های شهرداری کارایی لازم ندارند و مستهلک شده است که در همین چند وقت اخیر خودروی پرس زباله را ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ناوگان خودرویی شهری اضافه کردیم و نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان هم دستگاه پرس بر روی آن نصب کردیم که الان در سطح شهر در حال خدمت است.

یکی از مطالبات و پیگیری های مکرر مردم راه اندازی کارخانه آب معدنی است.

وی در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ما در حوزه حقوقی و شاید اولین دغدغه حقوقی شهرداری بحث پروژه آب معدنی بود، پروژه آب معدنی همان‌طور که اطلاع دارید ماراتن شده است که ۱۶ سال پیش یک قراردادی نوشته می‌شود با آن کیفیت، و شهرداری زمینی را نزدیک به یک هکتار تحویل سرمایه‌گذار می‌دهد که ظرف دو سال پروژه آب معدنی راه‌اندازی شود و به تولید و درآمدزایی برای شهرداری برسد.


شهردار استهبان گفت: پروژه آب معدنی چون چشمه‌هایی که در بالادست بوده‌اند حجم آب قدیم را ندارند و سهام‌داران هم برای استفاده از آب چشمه‌ها در آب معدنی توافق نمی‌کنند و حتی خیلی از مکان‌های پربارش‌تر استان که الان آب معدنی داشتند خط تولیدشان کاهش پیدا کرده است و کمتر شده است معقولانه نیست که به سمت ایجاد کارخانه آب معدنی برویم و احتمالاً در جهت تولید پروژه‌های تولیدی دیگر مثل زعفران، انجیر، صنایع‌دستی پیش برویم یا کارگاه‌های کوچک که خیلی از هنرمندان شهر ما نیاز دارند تصمیم گیری کنیم.

انتهای خبر/224224

نظر شما