شناسهٔ خبر: 67261497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در اسلام‌آباد مطرح کرد؛

پنج شعبه اخذ رای برای ایرانیان در پاکستان تدارک شده است

اسلام‌آباد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اعلام تکمیل تمهیدات لازم برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در همسایه شرقی، گفت: پنج شعبه اخذ رای برای ایرانیان در پایتخت پاکستان و چهار شهر دیگر این کشور تدارک دیده شده است.

صاحب‌خبر -

رضا امیری مقدم روز چهارشنبه طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت که تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نمایندگی‌های سیاسی کشورمان در پاکستان فراهم شده است.

وی گفت:‌ برای جمع‌آوری آرای هموطنان ایرانی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، ۵ شعبه اخذ رای در سفارت کشورمان در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان و سرکنسولگری‌های ایران در ۴ شهر پیشاور، لاهور، کراچی و کویته در نظر گرفته شده است.

امیری مقدم افزود: پس از اعلام تاریخ نهایی برگزاری انتخابات و براساس دستور العمل‌های دریافتی از تهران، تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات پرشور با حضور همه ایرانیان مقیم، فراهم شد؛ به ویژه در یک هفته اخیر تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که بیشترین تمرکز جمعیت ایرانیان در شهر کراچی (در جنوب پاکستان) است و بر همین اساس پیگیری‌های لازم برای برگزاری شایسته و هماهنگی های لازم برای حضور هموطنانمان به پای صندوق‌های رای صورت گرفته است.

وی افزود: مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان و سایر نمایندگی‌های دیپلماتیک ما در شهرهای دیگر این کشور فراهم آمده و اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است.

سفیر کشورمان گفت: هماهنگی لازم با مسئولان کشور میزبان نیز صورت پذیرفته و انتخابات بدون هیچ مشکلی و به بهترین نحو برگزار خواهد شد.

سفیر ایران در پاکستان افزود: امیدواریم یک انتخابات پرشور نه تنها در میهن اسلامی ایران بلکه در پاکستان و سایر کشورهای دیگر را شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد. دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و داشتن ۱۸ سال تمام از جمله شرایط شرکت کنندگان در انتخابات برای رای دادن است.

شرکت کنندگان همچنین باید شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، اما ایرانیان خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی در انتخابات شرکت کنند.

نظر شما