شناسهٔ خبر: 67261488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایلنا بررسی کرد:

بانک دی؛ بانکی پیشرو در خدمات و تسهیلات

ایلنا بررسی کرد: بانک دی در سال ۹۴ توانست به شبکه‌ی جهانی سوئیفت بپیوندد و جالب اینکه در همان سال توانست نشان مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در "کنفرانس ملی برند پایدار" از آن خود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بانک دی نسبت به بانک‌های دیگر هر چند بانکی نوپا محسوب می‌شود، اما به لحاظ به کارگیری از تکنولوژِ‌های نوین بانکی، رقابتی تنگاتنگ با بانک‌هایی با کارنامه‌ی ۵۰ ساله (وحتی بیشتر) دارد. بهره‌مندی از تحقیق و پژوهش‌های مدرن در بانک دی یک شعار نیست؛ چراکه در طول فعالیت کوتاه بانک دی، نزدیک به چهل مقاله‌ی علمی توسط پژوهشگران و کارشناسان بانک دی به ثبت و در منابع علمی معتبر منعکس شده است.

این بانک در سال ۹۴ توانست به شبکه‌ی جهانی سوئیفت بپیوندد و جالب اینکه در همان سال نیز توانست نشان مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در "کنفرانس ملی برند پایدار" از آن خود کند. همین نوع نگاه مبتنی بر پژوهش و علمِ روز دنیا منجر شده تا بانک دی، جزء ثروتمندترین بانک‌های ایرانی محسوب شود که به نوبه خود حکایت از اعتماد بی‌نظیر مردم به مدیریت بانک و آینده‌ی آن دارد.

پرداخت تسهیلات در زمینه فرزندآوری، ازدواج و همچنین مسکن همیشه یکی از دغدغه‌های متولیان این امر بوده است. بعضا برخی بانک‌ها به صورت تخصصی و دستوری موظف شده‌اند تا در این موارد قدم‌هایی بردارند اما در نهایت مشخص شده که کم‌کاری‌های عدیده‌ای از آنها سر زده است. با این وصف برخلاف بانک‌های دیگر، مدیریت بانک دی موفق شده تا تاریخ ۲۳ خرداد سال جاری با تحقق ۳۳۰ درصدی سهمیه خود در پرداخت تسهیلات ازدواج و تحقق ۱۰۷ درصدی اعطای تسهیلات فرزندآوری، فراتر از انتظار عمل کند.

فتح چنین قله‌هایی از موفقیت تصادفی نیست؛ چراکه بانک دی در سال ۱۴۰۲ نیز با پرداخت بیش از ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری، نسبت به بسیاری از بانک‌ها، عملکردی انحصاری از خود نشان داد. شهروندانی که از وام‌های قرض‌الحسنه‌ی بانک دی بهره‌مند شده‌اند، فقدان انتظار طولانی جهت دریافت وام را ویژگی مشخصه‌ی این بانک جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بر می‌شمارند.

بانک دی در خصوص پرداخت وام مسکن، کم از بانک‌های اختصاصی به این امر نداشت؛ چراکه با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، مجموع سهمیه بانک دی برای ۳ سال متوالی (از شهریور ۱۴۰۰ الی شهریور ۱۴۰۳) مبلغ ۲۷۵۰ میلیارد ریال بوده است که این بانک تا تاریخ ۱۸ خرداد سال جاری در بخش «تسهیلات ساخت خودمالکی» مبادرت به انعقاد ۲۳ قرارداد مشارکت برای ساخت ۲۳۱ واحد مسکونی به مبلغ ۸۷۳ میلیارد ریال کرده است.

با بررسی رشد بانک دی در زمینه‌های مختلف، خواهیم دید که این بانک به معنای واقعی گوی سبق را از دیگر رقیبان ربوده است؛ آنچنانکه این بانک طی سال گذشته با رشد 34 درصدی منابع، در این شاخص عملکردی از میانگینِ نظام بانکی بالاترداشته است. یکی از دلایل این روند رو به رشد، اهمیت دادن به موضوع آموزش است. در همین راستا و جهت حفظ روند روبه رشد بانک دی، علیرضا قیاسی اولین دوره‌ی آموزشی مدیریت میانی، ویژۀ رؤسای شعب بانک دی را کلید زد.

در این جلسات، جهت پیشبرد هر چه بهتر اهداف بلند مدت بانک دی، مباحث برندسازی با تأکید بر توسعۀ فردی و شغلی، تفکر تحلیلی و انتقادی، فنون مذاکره با رویکرد مطالبات معوق، روش‌های نوین جذب سپرده، مدیریت عملکرد کارکنان سخت و اصول مدیریت و سرپرستی آموزش داده می‌شود.

تلاش برای همین آموزش‌ها است که منجر شده بانک جوانی همچون بانک دی، در طول مدت فعالیت خود پنجاه لوح تقدیر و جایزه‌ی متفاوت را از آن خود کند.

بانک دی همچنین برخی فرصت‌های شغلی را در سایت خود مدام به روز رسانی خواهد کرد. جهت اطلاع از این به روز رسانی‌ها، اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام/

نظر شما