شناسهٔ خبر: 67261463 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آغاز زودهنگام پروژه‌های توسعه محلی تهران در سال 1403

صاحب‌خبر -
آغاز زودهنگام پروژه‌های توسعه محلی تهران در سال 1403
خبرگزاری آریا - رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مناقصه پروژه‌های توسعه محلی پایتخت در سال 1403 بسیار زودتر از سالهای قبل انجام شد و نه تنها پیمانکاران عمده پروژه‌ها انتخاب شده بلکه اجرای بسیاری از طرح‌ها نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهر، میثم مظفر ، با بیان اینکه در سال 1403 بالغ بر 9 همت به پروژه‌های توسعه محلی اختصاص یافت، اظهار کرد: این پروژه‌ها از طرح رصد نظام مسائل محلات مبتنی بر ترجیحات، مطالبات و خواسته‌های مردم برگرفته از طرح «من شهردارم» شکل گرفت.
وی همچنین تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از فرم‌هایی که از کنش‌گران شهری در ابتدای دوره و سالهای اخیر از جمله شورایان و نخبگان شهری اخذ شده بود، مسائل و مشکلات تبدیل به پروژه شد و در بودجه امسال نیز مورد توجه قرار گرفت.
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طول این مدت نقطه نظرات مردم پایش شد و شهرداری را الزام کردیم که لایحه بودجه را مبتنی بر سامانه من شهردارم تدوین کند، یادآور شد: یک بخش از این سامانه شامل نظرسنجی پروژه‌ها و انتخاب اولویت‌ها در محلات بود و در بخشی دیگر شهروندان می‌توانستند به صورت ایجابی خارج از قالب نظرسنجی، پروژه‌های مدنظر خود را مطرح کنند.

وی با اعلام اینکه موارد در کمیته بودجه مورد بررسی قرار گرفت و بخش بسیار زیادی از مطالبات تبدیل به پروژه‌های توسعه محلی شد، اظهار کرد: مکاتبات و پیگیری‌هایی در این راستا داشتیم و با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه شورا، معاونت برنامه‌ریزی، معاونت هماهنگی امور مناطق و معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران مناقصات بسیار زودتر انجام و تا ابتدای خردادماه پیمانکار عمده پروژه‌ها تعیین شد و کار را آغاز کردند.
مظفر همچنین خاطرنشان کرد: با تعامل بین شورا و شهرداری و معاونت هماهنگی امور مناطق با جهش خوبی در اجرای پروژه‌های توسعه محلی روبه‌رو هستیم و گزارش اقدامات را به زودی در صحن شورا ارائه خواهیم داد.
انتهای پیام/

نظر شما