شناسهٔ خبر: 67261328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار درباره شیوع بیماری هپاتیت میان آوارگان در نوار غزه

تهران- ایرنا- منابع بیمارستانی در نوار غزه با اشاره به ممانعت اشغالگران از ورود سوخت به این منطقه، زنگ خطر را درباره شیوع بیماری هپاتیت به صدا درآوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «صالح الهمص» رئیس بخش پرستاری بیمارستان اروپایی غزه اعلام کرد: اشغالگران محدودیت های شدیدی در زمینه واردات سوخت به نوار غزه و ممانعت از ورود تجهیزات پزشکی به این منطقه اعمال کرده‌اند.

وی افزود: از سازمان های بین المللی می‌خواهیم که سوخت مورد نیاز را برای راه اندازی بیمارستان ها وارد کنند.

رئیس بخش پرستاری بیمارستان اروپایی غزه همچنین از شیوع بیماری هپاتیت میان آوارگان در نتیجه ازدحام شدید خبر داد.

همزمان دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که نیروهای صهیونیست اصول اساسی قوانین جنگ در نوار غزه را نقض کرده‌اند.

این دفتر وابسته به سازمان ملل همچنین از به کارگیری سلاح و مواد منفجره از سوی اشغالگران خبر داد که رژیم صهیونیستی با قائل نشدن تفاوت میان نظامیان و غیرنظامیان، همه آنها را با این سلاح و مواد از بین می برد.

این خبر در حالی منتشر می شود که سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین چندی پیش نیز با اشاره به اوضاع بحرانی در نوار غزه گفت که ۲۷ هزار نفر در این منطقه به بیماری هپاتیت A ناشی از مصرف آب و غذای آلوده مبتلا شدند.

«اشرف القدره» در گفت‌وگو با شبکه العربی اعلام کرد که رژیم اشغالگر عامدانه در حال نابودی برنامه‌ریزی شده سیستم بهداشت و سلامت در نوار غزه است و با حمله به بیمارستان ها خدمات درمانی را مختل می کند. تنها چند بیمارستان در نوار غزه باقی مانده‌ که بخش اورژانس آن‌ها فعال است.

در ادامه جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه ، جنگنده‌های این رژیم امروز چهارشنبه خانه‌ای را در محله شیخ رضوان در شهر غزه بمباران کردند.در این جنایت ۶ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

منابع پزشکی اعلام کردند که بیشتر شهدا و مجروحان کودک هستند.

منابع پزشکی از شهادت ۱۸ فلسطینی از بامداد امروز تا به این لحظه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهر غزه خبر دادند.

نظر شما