شناسهٔ خبر: 67261300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس‌جمهوری کلمبیا، نتانیاهو را «مجرم بین‌المللی» خواند

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری کلمبیا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به موجب مسئولیت وی در انجام نسل‌کشی در غزه، «مجرم بین‌المللی» توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از تظاهرات گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی نوشت: مردم اسرائیلی‌ شروع به پاسخ دادن کرده‌اند. ۱۵۰ هزار اسرائیلی در تظاهرات خواستار برکناری نتانیاهو، «مجرم بین‌المللی» هستند.

تظاهرات گسترده اعتراضی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل پارلمان اسرائیل در قدس اشغالی برای درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام و توافق با جنبش مقاومت فلسطین (حماس) برای آزادی اسرای صهیونیست نزد نیروهای مقاومت در نوار غزه است.

این تظاهرات بخشی از یک هفته اعتراض است که به موجب آن، صهیونیست‌ها مدیریت جنگ جاری غزه را توسط کابینه افراطی نتانیاهو محکوم می‌کنند.

رئیس‌جمهوری کلمبیا در پیامی دیگر در شبکه‌های اجتماعی از صهیونیست‌ها خواست چشمان خود را بر روی کشتار کودکان غزه نبندند و اقدامات لازم برای توقف نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را انجام دهند.

پترو گفت: امروز این مردم اسرائیلی‌ هستند که در خط مقدم نیاز به پاسخگویی به صلح جهان و زندگی هستند. وی درخواست کرد: برای تغییر نسل‌کشی کودکان، کاری را که باید انجام دهید، انجام دهید.

رئیس‌جمهوری کلمبیا بارها تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه را که از مهر ماه سال گذشته (اکتبر ۲۰۲۳) تاکنون بیش از ۳۷ هزار شهید بر جای گذاشته را محکوم کرده است.

پترو پیشتر اطمینان داد که «پرتاب بمب بر سر هزاران کودک، زن و سالخورده بی گناه» در غزه، نخست وزیر اسرائیل را به یک «قهرمان» تبدیل نمی کند.

کلمبیا در ماه مه روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی غزه قطع کرد و خواستار محاکمه نتانیاهو و همراهانش به دلیل جنایت‌های جنگی شد.

این کشور آند همچنین با اعلام تعلیق فروش زغال سنگ به رژیم صهیونیستی، نخستین کشور آمریکای لاتین شد که اسرائیل را تحریم کرده است.

نظر شما