شناسهٔ خبر: 67261237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸ سال به دشمن لبخند زدید، کدام تحریم را برداشتید؟

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: برقراری نظام ولایی استقامت و توجه می‌خواهد. ۸ سال به دشمن لبخند زدید، قهوه خوردید و مذاکره کردید، کدام تحریم را برداشتید؟ آخر چه شد؟ فروش نفت چه شد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،  حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید در جمع اساتید بسیجی با اشاره به ویژگی‌های حکمرانی الهی و ولایی در جوامع، تحقق این نوع حکمرانی را با مشارکت مردم ممکن دانست و گفت: دیدیم مردم با حضور خود انقلاب اسلامی را رقم زدند. بسیج به معنی سنگرنشین اسلام ناب و الهام گرفته از فرهنگ عاشورا  در این خصوص وظایفی دارد. امروز رسالت همه بسیجیان به خصوص فرهیختگان این قشر شناسایی این حکمرانی، شناساندن آن به جامعه و  کمک به تحقق این حکمرانی است. اساتید بسیجی باید کمک کنند در رفت و آمدهای افراد و در طوفان حوادث این حکمرانی فراموش نشود.

وی با اشاره به گذشت بیش از 40 سال از عمر انقلاب یادآور شد: با این وجود نتوانستیم طی این سالها در مسیر حکمرانی الهی مردمی و  این الگوی بی بدیل حرکت کنیم. همه در مجاهدت برای تحقق این حکمرانی کم گذاشتیم.

وی وجه مشترک شهید چمران، شهید سلیمانی، شهید رییسی و شهدای فرهیخته را مجاهدت و تلاش برای پیاده کردن حکمرانی دینی در کشور خواند و افزود: این حکمرانی الزامات و ویژگی‌های خودش را دارد. در این مدل از حکمرانی فقط قانون خدا پیاده می شود و مرکز جهت دهنده و سیاستگذار اصلی آن ولایت است.

وی با اشاره به اینکه مکتب سایر افراد و‌ مسئولین در این مدل حکمرانی در مقابل ولایت سربازی است، اضافه کرد:  مشکلی که در دوران 4 رییس جمهور قبل از آقای رییسی داشتیم و همه آنها در یک چیز مشترک بودند این بود که می‌خواستند در کنار رهبری سیاستگذاری کنند. این مدل رفتار، کشور را دچار دوقطبی کرده بود. یادمان نرفته در این دورانها چه سخنان و مطالبی پس از بیانات رهبری در جامعه مطرح می‌شد و جامعه را به سمت دو قطبی حرکت می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور، رییس قوه مجریه و مسئول اجرایی کشور است. آقای رئیسی با حضور در راس قوه مجریه مکتب سربازی در مدیریت کشور را ایجاد کرد. نه اینکه توانایی نداشت بلکه بصیرتش او را سرباز ولایت کرد. نباید بگذاریم این یادگار شهید رییسی فراموش شود. کم نکشیدیم از سربازانی که به جای سربازی دنبال نقش رهبری در جامعه بودند و نباید بگذاریم این مسئله تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه حکمرانی ولایی کارآمد است و باید این مسئله را برای جامعه تبیین کرد به مقایسه عملکرد 32 ماهه دولت شهید رئیسی با 32 سال عمر دولت‌های گذشته پرداخت و گفت: در این 32 ماه کارهای بزرگی با وجود موانع مختلف انجام شد. اقداماتی که سالها انجام نشده بود. یکی از آنها مذاکره است. تحریم از جمله مسایلی است که دشمن سالها علیه کشور به عنوان یک جنگ دنبال می‌کند اما باید گفت رفع تحریم به چه قیمت امکان پذیر است و دشمن چگونه و با چه قیمتی حاضر است تحریم ها را بردارد.

وی افزود: قرآن در ده‌ها آیه در این زمینه گفته است فریب بازی دشمن را نخوردید اینها دشمنی را کنار نمی‌گذارند مگر اینکه بندگی و اراده آنها را بپذیرد. در این شرایط با شما می‌جنگند تا حکمرانی ولایی را از شما بگیرند. تکیه به دشمن نکنید او به شما خیری نمی‌رساند.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: برقراری نظام ولایی استقامت و توجه می‌خواهد. 8 سال به دشمن لبخند زدید، قهوه خوردید و مذاکره کردید، کدام تحریم را برداشتید؟ آخر چه شد؟ فروش نفت چه شد؟

وی با اشاره به اینکه با اقتدار و عقلانیت دولت سیزدهم در حال حاضر فروش نفت و امورات کشور بدون تعطیلی کشور در مقابل مذاکره هستیم، گفت: ارتباط ما با کشورهای مختلف برقرار است. با وجود حوادثی مثل غزه آیا دنیای امروز، دنیای منطق و عقل است. در برابر گرگ با قوت و قدرت باید حاضر شد و ذره‌ای نباید کم گذاشت. می‌گویند فروش نفت ایران به اذن بایدن بوده چطور این اذن را زمان شما ندادند. شما برای اجرای برجام التماس کردید آما آنها آن را پاره کردند.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر حل مشکلات کشور را می‌خواهیم باید کمک کنیم رییس جمهوری که حکمرانی دینی را باور دارد، مسئولیت بپذیرد و در این‌ مسیر حرکت کند. نگذارید راه شهید رئیسی در این انتخابات و در این مرحله حساس کشور فراموش شود؛ ما امانتدار آنها هستیم و با بصیرت این را بیان کنید.

انتهای پیام/

نظر شما