شناسهٔ خبر: 67261085 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ضرغامی: آیین تجلیل از نخبگان و پیشکسوتان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فردا سومین دوره تجلیل و نکوداشت از چهره های ماندگار میراث فرهنگی برای اولین بار برگزار می شود. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فردا سومین دوره تجلیل و نکوداشت از چهره های ماندگار میراث فرهنگی برای اولین بار برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا،  عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: فردا سومین دوره تجلیل و نکوداشت از چهره های ماندگار میراث فرهنگی برگزار می‌شود؛ ابتکار خوبی است که برای اولین بار با هدف تجلیل از پیشکسوتان، نخبگان و سرمایه های کشور انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: همانطور که خود میراث فرهنگی سرمایه است پیشکوتان نیز جزو سرمایه های ملی هستند، فردا سومین دوره برگزار می‌شود و از هشت نفر از نخبگان تجلیل می‌شود.این برنامه افزایش سطح میراث فرهنگی جامعه، انتقال نسلی تجربیات و معرفی الگو برای جامعه است. در وزارت میراث هم این اقدام بسیار موثر بوده و رییس جمهور شهید از ارزش این کار تقدیر کردند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص مصوبه هیات دولت مطرح کرد: ایین نامه حمایت استحکام بخشی از تاسیسات گردشگری امروز به تصویب رسید، یکی از مشکلاتی که با دستگاه‌های مختلف  از جمله دستگاه قضا داشتیم این بود که برخی تاسیسات گردشگری مشکلاتی به لحاظ ایمنی داشتند و برای آن این ایین نامه نوشته، با دستگاه قضا هماهنگ شد و در دولت تصویب شد.

وی افزود: با این ایین نامه تاسیسات گردشگری به سه گروه تقسیم میشوند که مهم‌ترین آن تاسیساتی است که پرخطر محسوب میشوند و در مقابل خطرات مثل سیل و زلزه مقاومت پایین تری دارند.

ضرغامی عنوان کرد: تشخیص پرخطر بودن و عدم استحکام در کمیته ای که وزارت راه حضور دارد تشخیص داده می‌شود، بعد از ان بانک ها تسهیلات بانکی را در اختیار آنها قرار می‌دهند و در مدتی معین باید نسبت به استحکام بخشی آن اقدام کنند. با این کار مشکل نظارتی حل شد هم از خطراتی که میتوانست ایجاد کند پیشگیری کردیم.

 انتهای پیام/ 

نظر شما