شناسهٔ خبر: 67261037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:

تحول در کشور با اجرای برنامه‌های ۱۴ گانه محقق می‌شود

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای چنین مقصودی ۱۴ بسته تعریف شده است که در مناظرات و کار کارشناسی ابعاد این بسته‌ها را توضیح خواهم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا زاکانی امروز_ چهارشنبه سی ام خرداد_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی و تلاش و کوشش برای خدمت به مردم و آبادانی کشور داشته‌ایم.

وی افزود: به طبع در این مسیر تجارب موفق و خوبی داشته‌ایم و در مقابل ناکامی‌هایی را داشته‌ایم.

کاندید ریاست جمهوری تصریح کرد: مرور تجارب و ناکامی‌ها در قالب یک چارچوب است که می‌تواند در آینده یک راهگشایی و راه درست فراهم کند تا برکات برای کشور داشته باشد و هم از شکست‌های قبلی یک تجربه کسب شود که کشور دچار آسیب نشود.

زاکانی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی جهت دولت را اصلاح کرد و اقدامات اصلاحی را در کشور شروع کرد اما تقدیر الهی بر این بود که با شهادت ایشان، اقدامات نیمه تمام بماند.

وی اضافه کرد: باید یک جامعیت و یک کارکرد بزرگ تحولی را در دستور کار قرار داده شود. چرا که فرصت‌ها اندک، نیازها فراوان و قابلیت‌های فوق‌العاده بالایی در کشور وجود دارد.

۱۴ بسته تحولی برای کشور تعریف شده است

زاکانی افزود: یک هسته فکری منسجم بر گرفته از مکتب امام با یک سطوح کارشناسی آشنا به چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو و یک بسته‌های تحولی برای اقداماتی که بتواند گره از زندگی مردم باز کند باید تدوین شود تا بتواند پیشرفت و آبادانی را برای کشور رقم بزند.

وی تصریح کرد: برای چنین مقصودی ۱۴ بسته تعریف شده است که در مناظرات و کار کارشناسی ابعاد این بسته‌ها را توضیح خواهم داد.

کاندید ریاست جمهوری اضافه کرد: اینکه یک نقطه را رفع کنیم و پس از آن به دنبال رفع نقاط دیگر باشیم این موضوع مورد پسند نیست. چرا که توجه به انسجام و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها امکانی را ایجاد می‌کند تا در یک فرصت زمانی اندک بتوان گام‌های بسیار بلندی را برداشت تا عقب افتادگی که در طول تاریخ برای کشور ایجاد شده را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از افراد همچون وزیر امور خارجه اسبق دولت حرف‌هایی را بازگو کرد که حرف‌هایی سست و بی پایه بود که تنها برای شعار دادن بود و در این خصوص پاسخ خود را خواهیم داد و این پاسخ به صورت کلی گویی نیست.

کاندید ریاست جمهوری اظهار کرد: ۱۴ بسته تحولی تعریف شده است که اولین بسته یارانه انرژی است و امکان بسیار خوبی را برای معادلات اجتماعی زیر و رو می‌کند و فقر مطلق قطعاً از ایران آن گونه محو می‌شود که نسبت به گذشته همه از آن متعجب شوند.

زاکانی ادامه داد: هوشمند سازی کشور و برقی سازی که موجب رفاه و آسایش مردم را به همراه می‌آورد به عنوان دومین برنامه است که برای کشور آثار زیست محیطی و اقتصادی بسیار خوبی دارد.

بسته امنیت غذایی در حوزه کشاورزی سومین بسته است و زاکانی در این خصوص تصریح کرد: می‌توان با اقدامات انجام شده آرامش و ثبات در بازار برای مصرف کننده و تولید کننده وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: چهارمین بسته تعریف شده سلامت است که با شعار نمی‌خواهیم کسی سر گرسنه بر بالین بگذارد و برای این بسته پنج برنامه تعریف شده است.

کاندید انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بسته پنجم در حوزه مسکن و شهرسازی است که در این حوزه امروزه موضوع مسکن معضل جدی بی خانمانی است و بیش از ۴۱ درصد سبد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین در حوزه شهرسازی نیز به دلیل شرایط و خدمات نامناسب، شهرها تبدیل به یک آزادگاه مردم تبدیل شده است.

زاکانی با بیان اینکه بسته ششم بسته بین‌الملل است، افزود: در این راستا نیز پنج گام تعریف شده است.

وی در ادامه سخنان خود از بسته هفتم با عنوان برنامه‌های ویژه بانوان نام برد و تصریح کرد: بسته هشتم در خصوص اصلاح حکمرانی و مدیریت در کشور است و در این حوزه باید مدیریت ملی باید در مدیریت‌های محلی امتداد یابد.

تحول در کشور با اجرای برنامه‌های ۱۴ بسته تعریف شده

کاندید ریاست جمهوری ادامه داد: بسته نهم با موضوع مبارزه با فساد اقتصادی است و در این خصوص با ایده‌هایی که وجود دارد بتوانیم اموال به یغما رفته را برگردانیم.


زاکانی خاطر نشان کرد: بسته دهم با عنوان علم و فناوری است و اگر بخواهیم اقتصاد خود را نجات بدهیم در دنیا این موضوع مطرح است که آموزش رکن اصلی این حوزه است و قوی‌ترین وزیر کابینه باید وزیر آموزش و پرورش باشد و معلم ما به جز دغدغه شاگرد پروری نباید دغدغه دیگری داشته باشد.


وی حوزه فرهنگ و هنر را به عنوان بسته یازدهم نام برد و اضافه کرد: در این حوزه افقی برای هنرمندان و آن چه که شایسته تمدن ایران اسلامی، اندیشه و حرکت بر مدار دینی و علمی است رقم خواهیم زد.


کاندید ریاست جمهوری اظهار کرد: بسته دوازدهم در حوزه تثبیت ارز و حذف نوساناتی است که بر زندگی مردم تأثیرگذار است که در کنار این موضوع پول ملی نیز تقویت خواهد شد.

زاکانی در ادامه به بسته سیزدهم اشاره کرد و افزود: زیر ساخت حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کشور به ویژه حمل و نقل ریلی مد نظر است که در جهت توسعه می‌تواند اتفاق بزرگی در کشور رقم بزند.

وی تصریح کرد: بسته چهاردهم در حوزه نفت و گاز و صنعت و معدن است که بتوان آن را به جد به سرانجام رساند.

کاندید ریاست جمهوری معتقد است؛ اجرای این ۱۴ بسته می‌تواند کشور را از متحول خواهد کرد.

زاکانی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد این برنامه در دستور کار است تا چهار گام از جمله آزاد سازی کشور از ارز به ویژه دلار و تقویت پول ملی، جهش تولید و جلوگیری از خام فروشی، شریک کردن مردم در همه سطوح و گام چهارم خلق ثروت و توزیع مستمر آن است.

وی تاکید کرد: کسی نباید در ایران گرسنه باشد و یا اعانه بگیر باشد. این در حالی است که منابع کاملاً موجود است و هیچ فشاری به بودجه نمی‌آید و بودجه آزاد می‌شود و برای اقدامات زیر ساختی اقدامات لحاظ می‌شود.

کاندید ریاست جمهوری افزود: ما طرفدار تولید هستیم و به سمت کشاورز و کشاورزی، صنعت و صنعتگر و دامدار خواهیم رفت.

زاکانی همچنین با بیان اینکه انرژی مصرفی خانوار را کنترل می‌کنیم، خاطر نشان کرد: برای هر یک از حوزه‌های انرژی مصرفی خانوار ضریب کشوری تعیین می‌شود.
وی ادامه داد: اگر ما طرفدار مردم باشیم تمام مشکلات کشور رفع می‌شود و مشکلی باقی نخواهد ماند.

به گفته کاندید ریاست جمهوری با این اقدام مردم ایران در حوزه اقتصاد مشارکت خواهند داشت و هر کدام از زمین بلند می‌شوند و ثروت خواهند شد.

زاکانی تاکید کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که بن بست نداریم و بسیار قوی هستیم اما مشکلات جدی داریم که نیاز به تدبیر و دقت بسیار دارد.

نظر شما