شناسهٔ خبر: 67260938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی؛ تبلور خدمت‌رسانی خالصانه شهید رئیسی

در نمایشگاه «دستاوردهای دولت مردمی» مجموعه‌ای از دستاوردها و اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، سیاست خارجی، صنعت نفت، آب، برق و ... به نمایش عموم گذاشته شده که نشانه خستگی‌ناپذیری و روحیه جهادی رئیس‌جمهور فقید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و امیدآفرینی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ایکنا، افتتاحیه نمایشگاه «دستاوردهای دولت مردمی»، صبح امروز، 30 خرداد ماه در مجتمع فرهنگی و حسینیه حضرت زهرا(س) سپاه محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد.  
 
 در این نمایشگاه با نصب عکس‌نوشت‌هایی در سالن امید به گوشه‌ای از دستاوردهای دولت شهید رئیسی اشاره شده است. در سالن امید تلاش دولت برای مقابله با بحران کمبود آب اعم از رفع کاهش ذخایر سدهای کشور و حل معضل آب بخش کشاورزی و رفع شوری آب برخی استان‌ها مانند خوزستان از طریق شیرین‌سازی آب و بهره‌برداری از طرح جامع آب‌رسانی غدیر و انتقال آب دریای مکران و شیرین‌سازی آن به نمایش گذاشته شد. 
 
همچنین تبیین اقتدار دولت در پیشبرد راهبرد هسته‌ای کشور و گسترش فناوری هسته‌ای در حوزه‌های بهداشت، درمان، معدن، صنعت برق و آب به معرض دید عموم گذاشته شد و از سوی دیگر تلاش دولت سیزدهم در حوزه رفع ناترازی برق، توسعه و رشد اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش ذخایر گندم، توسعه تعاملات خارجی، افزایش پیمان‌های بین‌المللی و پرداخت بدهی‌های دولت‌های قبلی، اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان و فراگیری بیمه سلامت، گسترش صادرات و احصاء ظرفیت‌های مغفول تجاری از دیگر بخش‌های به نمایش‌گذاشته در سالن امید بود.
 
بخش دوم این نمایشگاه که عنوان «دالان مقایسه» بر روی آن گذاشته شده؛ مقایسه دستاوردها و اقدامات دولت شهید رئیسی را با دولت‌های قبلی در دستور کار خود قرار داده است. فعال‌سازی وزارت خارجه در عرصه اقتصاد، میزان سفرهای خارجی رئیس‌جمهور فقید، تلاش دولت برای رفع چالش‌ها با کشورهای همسایه، تعداد حضور و سخنرانی در مجامع جهانی، تلاش دولت برای تسهیل فعالیت‌های فعالان اقتصادی در خارج از کشور، میزان تفاهم‌نامه‌های امضاشده، افزایش دوبرابری تعداد رایزنان اقتصادی، افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، تلاش دولت برای تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها و پیشتازی کشور در تولید علم، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، درصد رشد افزایش دستمزد در دولت سیزدهم و مقایسه آن با دولت‌های قبلی، تشریح تلاش دولت برای کاهش نرخ بیکاری، توسعه شبکه ملی اطلاعات و رشد و فراگیری دولت هوشمند، کاهش کسری بودجه و تلاش برای افزایش تولید ناخالص داخلی در این قسمت به سمع و نظر بازدیدکنندگان می‌رسد.
 
در سالن دیگر که بخش‌های مختلف از دولت حضور دارند،‌ گوشه‌ای از دستاوردهای دولت به صورت حضوری و فیزیکی به نمایش گذاشته شده و غرفه‌داران و متخصصان وزارتخانه‌ها با استقرار در محل غرفه توضیحاتی را خدمت بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، وزارت صمت، وزارت بهداشت و وزارت امور اقتصادی و دارایی در این بخش به تبیین اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم می‌پردازند.
 
همچنین در غرفه وزارت بهداشت، علاوه بر ارائه توضیحاتی پیرامون دستاوردهای بهداشت و درمان دولت سیزدهم، گرفتن فشار خون و قند خون بازدیدکنندگان هم انجام می‌پذیرد.
 
این نمایشگاه از امروز، چهارشنبه 30 خرداد تا شنبه، دوم تیرماه ادامه دارد.
 
گزارش از سعید امینی  
انتهای پیام

نظر شما