شناسهٔ خبر: 67260918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واشنگتن به تایوان تسلیحات به ارزش 360 میلیون دلار می‌فروشد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت بایدن روز سه شنبه با فروش تسلیحات جدید به ارزش 360 میلیون دلار به تایوان از جمله صدها پهپاد مسلح، تجهیزات موشکی و مواد پشتیبانی مرتبط موافقت کرده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عرب 48 نوشت: «این بیانیه در زمان تشدید تنش بین واشنگتن و پکن، که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و متعهد شده است که در صورت لزوم آن را با زور به خود الحاق کند، صورت می‌گیرد».

وزارت خارجه آمریکا گفت که این قرارداد شامل 291 پهپاد مسلح Altius-600M با کلاهک و 720 پهپاد سوییچ بلید می‌باشد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده افزود که این توافق با حمایت از تلاش‌های مستمر کشور دریافت‌کننده برای مدرن‌سازی نیروهای مسلح خود و حفظ قابلیت دفاعی قابل اعتماد، حفظ ثبات سیاسی، توازن نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه و در راستای منافع ملی، اقتصادی و امنیتی ایالات متحده است.

رئیس جمهور تایوان، لای چینگ-ته، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که روز چهارشنبه در تایپه برگزار شد، از ایالات متحده برای تایید آخرین قرارداد تسلیحاتی تایوان تشکر کرد. او گفت که چنین معاملاتی به حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان کمک می‌کند.

وی افزود: «در آینده، ما به تقویت نیروی دفاع ملی تایوان، چه از طریق تدارکات نظامی و چه از طریق تلاش خودمان، ادامه خواهیم داد».

این خبر را در عرب48 ببینید

نظر شما