شناسهٔ خبر: 67260650 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بازگشت حجاج از اول تیر آغاز می‌شود/ چه خبر از اعزام عمره؟

با پایان عملیات حج تمتع، کاروان‌های مدینه دوم از فردا ۳۱ خرداد راهی مدینه شده و کاروان‌های مدینه اول از جمعه اول تیر به کشور بازمی‌گردند.

صاحب‌خبر -

«همه حجاج ایرانی از منا به مکه اعزام شدند.» این را معاون سازمان حج غلامرضا رضایی می‌گوید.

مناسک حج تمتع ۱۴۰۳ با حضور ۸۷ هزار و ۶۰۰ ایرانی به پایان رسید. کاروان‌های مدینه اول که پس از زیارت حرم نبوی به مکه اعزام شده بودند، به مرور به کشور بازمی‌گردند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «بازگشت حجاج به کشور از جمعه اول تیر با هوایپمایی ایران‌ایر آغاز می‌شود.» این در حالی است که قرار بود امسال علاوه بر ایران‌ایر، یک شرکت هواپیمایی دیگر هم به انتقال حجاج کمک کند.

سال گذشته همه حجاج ایرانی با پرواز ایران‌ایر راهی سرزمین وحی شدند. امسال هم ایران آماده بود تا هواپیمایی معراج هم در این مسیر فعال شود اما عربستان مجوز نداد.

عملیات انتقال حجاج به مدینه از فردا ۳۱ خرداد با قطارهای سریع السیر سعودی آغاز می‌شود و ۳۵ هزار حاجی ایرانی پس از ۵ روز حضور در مدینه از فرودگاه این شهر به کشور بازمی‌گردند. مدیرعامل ایران‌ایر شمس‌الدین فرزادی‌پور می‌گوید که «همه حجاج تا ۲۴ تیر (طی  ۲۴ روز ) به کشور بازمی‌گردند.» پس از آن برنامه‌ریزی برای سفرهای عمره صورت می‌گیرد.

نظر شما